عملکرد متفاوت بازارهای آسیایی

    کد خبر :224301

بازارهای آسیایی تحت تاثیر اضطراب سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار آمار نرخ تورم آمریکا طی ساعات آینده، عملکرد مختلفی داشتند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود رسیدن ارزش ین در برابر دلار به بالاترین سطح ۱۵ ماهه گذشته، بورس توکیو باز هم کاهش یافت و به کمترین سطح چهار ماه اخیر رسید. سرمایه گذاران تحت تاثیر انتشار گزارشی مبنی بر این که اقتصاد ژاپن در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ رشدی ضعیف تر از حد انتظار داشته است قرار نگرفتند. شاخص ” نیک کی ۲۲۵” توکیو با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۱۱۵۴.۱۷ واحد رسید.

بورس‌های کره جنوبی و هنگ کنگ پس از اثرگذاری مثبت بورس های وال استریتی، به رشد خود ادامه دادند و شاخص ” هانگ سنگ” که هفته گذشته ۹ درصد ارزش خود را از دست داده بود، پس از رشد ۱.۳ درصدی دیروز، در روز چهارشنبه هم دو درصد افزایش یافت و به ۳۰۴۲۴.۹۴ واحد رسید. شاخص ” کسپی” کره جنوبی هم بیش از یک درصد افزایش یافت.

در چین شاخص ” شانگهای کامپوزیت” با جبران زیان‌های ساعات اولیه معاملات در نهایت با ۰.۴ درصد افزایش در سطح ۳۱۹۹.۱۶ واحدی بسته شد، بورس ولینگتون نیوزلند ۰.۸ درصد کاهش یافت و بورس اندونزی ۰.۱ درصد افزایش یافت.

تمرکز بازارها روی انتشار آمار تورم آمریکا خواهد بود که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش نگرانی‌ها در خصوص برنامه زمانی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا شود. افزایش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا، بهای مصرف کننده و دستمزدها در کنار روند صعودی بازارهای جهانی سهام در ماه گذشته به عقب نشینی بازارها در ماه جاری منجر شد و از بین رفتن تریلیون ها دلار از ارزش سهام ها در عصر پایان استقراض ارزان را به دنبال داشت.

دیروز شاخص ” داو جونز” با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۲۴۶۴۰.۴۵ واحدی بسته شد و شاخص ” فوتسی ۱۰۰” لندن با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۱۶۸.۰۱ واحد رسید.

در بازار ارز، هر یورو از ۱.۲۴ دلار به ۱.۲۳۸ دلار کاهش یافت، پوند از ۱.۳۸۹ دلار به ۱.۳۹۰ دلار افزایش یافت و هر دلار از ۱۰۷.۸۳ ین به ۱۰۷.۲۳ ین رسید.

هر بشکه نفت ” وست تگزاس اینترمدیت ” با سه سنت کاهش به ۵۹.۱۶ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال، با هشت سنت افزایش به ۶۲.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید