چه ویژگی های جدیدی به iOS 12 اضافه خواهند شد؟

    کد خبر :224266

اگرچه اپل ویژگی های مهم سیستم عامل های iOS و macOS را در آپدیت های بزرگ سالیانه به دست کاربران می رساند اما اخیرا این استراتژی دو مشکل عمده برای این کمپانی به وجود آورده است؛ بعضی از قابلیت های جدید پلتفرم های اپل بیش از اندازه تاخیر خورده اند و از آن طرف در آپدیت های اخیر، باگ های زیادی را می توان پیدا کرد.

به نظر می رسد که همین مسئله باعث شده تا این کمپانی استراتژی اش را عوض کند. با توجه به گزارش منتشر شده از سوی Bloomberg News اپل تصمیم دارد تا برای افزایش کیفیت پلتفرم هایش دیگر همه ویژگی های مهم را به صورت سالانه معرفی نکند و برای بعضی از آن ها زمان بیشتری بگذارد:

در این استراتژی مهندسین اپل آزادی بیشتری دارند تا قابلیت هایی که هنوز به مرحله های نهایی عرضه نرسیده اند را به تاخیر بیاندازند. بنابراین به جای یک برنامه سالانه سنگین و گذاشتن تمام ویژگی ها در یک بروزرسانی بزرگ، آن ها آپدیت های دو سال یک بار را نیز در دستور کار خود برای iOS و macOS قرار می دهند.

البته اپل همچنان به بروزرسانی سالیانه سیستم عامل هایش ادامه می دهد ولی بعضی از ویژگی ها دیرتر معرفی و در نهایت عرضه می شوند. استراتژی جدید اپل که با عنوان یک «تغییر فرهنگی عمده» در گزارش Bloomberg News یاد شده بیشتر به خاطر مشکلاتی است که در بروزرسانی های اخیر این کمپانی دیده ایم.

اما در کنار این استراتژی، شاهد جزییات جدیدی از iOS 12 هم هستیم. در این نسخه از سیستم عامل آی او اس، اپلیکیشن تماس تصویری FaceTime از انیموجی های معروف اپل پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین هنگام برقراری تماس های تصویری کاربران می توانند از چهره های مجازی انیموجی ها استفاده کنند.

جدا از این اپل برنامه دارد تا در آی او اس 12 بخش جستجوی آیفون را با دستیار هوشمند سیری یکپارچه تر کند. بهبود بخش Do Not Disturb، طراحی دوباره اپلیکیشن سهام Stocks و اضافه شدن حالت چند نفره به بازی های واقعیت افزوده از دیگر تغییرات iOS 12 هستند.

در گذشته نیز اخباری منتشر شده بود که نشان می داد احتمالا توسعه دهندگان به کمک بروزرسانی های iOS 12 و macOS 10.14 بتوانند اپلیکیشن هایی با قابلیت کراس پلتفرم بسازند. یعنی با مشکلات کمتر می توان برنامه ها را برای هر سه پلتفرم آیفون، آیپد و مک ساخت و اجرا کرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. بهزاد عدالت گفت:

    زمان منتشر شدن ios12 چه زمانیست

دیدگاهتان را بنویسید