نگرانی سازمان ملل از اخراج مهاجران افغانستانی توسط پاکستان

    کد خبر :224227

متعاقب تیرگی روابط کابل و اسلام‌آباد، سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که مبادا پاکستان اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از خامه پرس، «توبی لنزر» معاون نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت که این سازمان از تنش روز افزون کابل و اسلام‌ آباد به شدت نگران است.

به گفته وی، ناامنی، کمبود منابع و امکانات در افغانستان از نگرانی های جدی سازمان ملل در خصوص اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان است.

هرچند لنزر گفته است که سازمان ملل برنامه بازگشت مهاجران افغانستان به کشورشان را از ۳۵۰ هزار به ۷۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

لازم به ذکر است که هم‌ اکنون میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در پاکستان بسر می‌برند که اکثر آنها کارت اقامت قانونی ندارند. دولت پاکستان پیشتر کارت اقامت قانونی مهاجران افغان را برای ۲ ماه دیگر تمدید کرد.

این درحالی است که ۲ هفته قبل اداره مهاجرت بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، بیش از ۲ هزار و۱۶۰ مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شده‌اند.

اما دولت افغانستان، از آمادگی برای بازگشت مهاجران خبر داد و گفت که بخشی از بودجه مالی سال ۱۳۹۶ را که وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی این کشور به مصرف نرسانده اند، برای این مهاجران اختصاص داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید