«پارلمان اصلاحات»؛ گره کور انتخاباتی پیش پای چپ گرایان

    کد خبر :223969

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران اصلاح ساختار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را موضوعی دانست که در کلیات مورد توافق بیشتر اعضای این شوراست.
ایده پارلمان اصلاحات تبدیل به یک گره گور در جریان اصلاحات شده است، ایده ای که برخی آن را راهکاری برای رها شدن از مشکلات ساختاری شورای عالی سیاستگذاری می دانند اما با مخالف خوانی هایی از درون شورای سیاستگذاری همراه است.

اما روز گذشته حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران از تصمیمی جدید درباره این ایده روایت کرد. بنا به گفته او«براساس طرحی که به پیشنهاد کارگزارن سازندگی در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شده، قرار است شورای عالی سیاست گذاری کار خود را به عنوان نهاد اجرایی ادامه بدهد و پارلمان اصلاحات هم نهادی بالا دستی و نظارتی خواهد بود.»

اظهاراتی که از سوی موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری هم تایید شد. اما اینکه این ایده در نهایت به سرانجام برسد یا مخالفان شورای عالی سیاستگذاری باز هم بر پایان یافتن عمر این شورا و جایگزین شدن پارلمان اصلاحات تایید کنند هنوز در هاله ای از ابهام است.

به گزارش نامه نیوز: در همین راستا شهربانو امانی فعال اصلاح طلب با تایید لزوم اصلاح در ساختار و سازوکار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، به نامه نیوز گفت: هزینه های گزاف تفرقه و تشتت در میان اصلاح طلبان آن هم در ایام انتخابات نه تنها برای جریان اصلاحات که برای کشور در سالهای گذشته تجربه شده و نباید دوباره تکرار شود. به همین دلیل ایده های مختلف در راستای کاهش اختلاف نظرها و ایجاد انسجام در این طیف، حق و ظرفیت طرح و بررسی دارند.

امانی با اشاره به اینکه ارائه دیدگاهها و ایده های جدید عامل تفرقه نیست، افزود: اینکه ما شاهدیم در شرایط فعلی راهکارها و مدل های مختلف برای فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان مطرح می شود به معنای آن نیست که آنان در پی تکرار اشتباهات گذشته و یا شکست های پیشین باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: می توان انتظار داشت در یک رویکرد خردورزانه آنها در نهایت در بزنگاههای پیش رو اختلافات و دیدگاههای متفاوت را به یک راهکار و روش و مسیر واحد منتقل کنند تا بتوانند وظایف ملی و دینی خود را به خوبی به انجام رسانند.

امانی اصلاح ساختار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را موضوعی دانست که در کلیات مورد توافق بیشتر اعضای این شوراست و ادامه داد: اصلاح ساختار منافاتی با طرح دیدگاههای متنوع ندارد بلکه مهم فرایند است که باید در مسیر آن، اختلاف نظر ها به یکپارچگی و وحدت پیرامون منافع مردم و مصالح کشور تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید