جدیدترین اخبار
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶ اقتصادی کد خبر :223788

بنز و هیوندای هم استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.

به گزارش بازتاب از ایسنا، هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: اینگونه نمی‌شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است.

وی لفزود: وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌زارع افزود: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم.

یکه‌زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

وبگردی

روی خط خبر

  • اختصاص ۵۰ میلیاردی برای تملک و ساماندهی باغات کن در سال ۹۷
  • تهیه پیش‌نویس قطعنامه برای محکومیت ایران در شورای امنیت
  • داریوش ارجمند: مگر ما عمر نوح یا صبر ایوب داریم؟!
  • منابع امنیتی اسراییل: آرامش ما به پایان رسید
  • در دیدار ابراهیم حاتمی کیا با رئیسی چه گذشت؟
  • صلاحیت امنیتی داماد ترامپ در لبه تیغ
  • چه کسانی شایعه مرگ چهره‌ها را می‌سازند؟
  • نوبخت: پشت گردانندگان مؤسسات اعتباری گرم بود
  • موزه ملی ایران به شبکه “مها” متصل شد
  • وزیر علوم: دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه ها بازگشتند
  • اصلاح طلبان نگران «ریزش آراء» در انتخابات مجلس ۹۸
  • هشدار تلویحی دادستان دیوان محاسبات: اگر دارایی بابک زنجانی کفاف بدهی اش را ندهد،سراغ اموال وزرای احمدی نژاد می رویم
  • رقیب «جذاب» نرخ سود ۲۰ درصد پیدا شد
  • جراحی پلاستیک، پردرآمدترین شغل در ایران
  • پیام افزایش قیمت زمین برای بازار مسکن
  • صفر شدن بودجه ساخت و تجهیز مراکز اسکان اضطراری شهروندان در بودجه ۹۷ شهرداری
  • یارانه ۲۰ میلیون نفر قطع می شود
  • کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی ایران
  • بودجه تقویت بنیه دفاعی تصویب شد
  • آرزو بر جوانان عیب نیست، مکرون اما بداند کسی درباره برنامه موشکی مذاکره نخواهد کرد
  • روس ها قرارداد ۴۹ ساله با سوریه بستند
  • ۲ پیشنهاد کارگران برای جبران دستمزد پایین
  • آخرین وضعیت زیست محیطی “کارخانه ۶۴ ساله سیمان شهرری”
  • هاشمی: مخالفت‌ها با «رفراندوم» سیاسی است نه حقوقی
  • درخواست هاشمی برای پرهیز از شایعه‌پردازی و تضعیف مدیریت شهری
  • فتحی: نیازمند بازرسی فراگیر در سه محور زندان، زندانی و زندانبان هستیم
  • ایران در هند به دنبال چیست؟/ هند مقصد ایران در فضای پسابرجام
  • ورزشکار مشهور ایرانی؛ بازیگر شد
  • راه اندازی بورس سینمایی نشدنی است
  • ۱۳ میلیون کارگر ایرانی چشم انتظار رقم دستمزد