حق شناس: چرا به افزایش بودجه مداحان بند کرده‌اید؟

    کد خبر :223631

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: مگر بودجه‌نویسی بر اساس عدالت و انصاف نیست؟ ما چه قاعده‌ای را در این باره رعایت کرده‌ایم؟ کاهش ۲۴درصدی برچه مبنایی است؟سه هفته است می‌گوییم قاعده‌تان را بگویید هنوز نتوانسته‌اید اعلام کنید.

محمدجواد حق‌شناس در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر نسبت به کاهش چشم‌گیر بودجه فرهنگی شهرداری تهران در سال 97 اعتراض کرد و خطاب به میرلوحی گفت: در دوران گذشته دیگران کار خلاف کردند شما می‌خواهید این کاسه را بر سر آیندگان شهر تهران بشکنید. کجای کار هستید؟

وی ادامه داد: مدیران قبلی و دوستانشان دهها هزار میلیارد از حوزه‌های دیگر هزینه کردند و بزرگترین معترض به آن، بنده بودم و اولین کسی که عنوان شهر سوخته را مطرح کرد من بودم آن موقع کجا بودید؟

حق‌شناس خطاب به رئیس شورا، گفت: سه هفته پیش این تذکر را داده‌ام شهردار تهران از 9 معاون خود، 7 معاون را جدید منصوب کرد و یک نفر را تثبیت کرد و معاون فرهنگی و اجتماعی هم از 6 ماه گذشته تاکنون بلاتکلیف مانده است. در حالی که در ساختار بودجه، این معاونت‌ها هستند که از آن حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه معاونت برنامه‌ریزی نتوانست از حقوق حوزه معاونت فرهنگی را در غیاب معاون فرهنگی دفاع کند. نیاز به چشم‌بندی نیست فقط چشمتان را باز کنید و ببینید که بودجه فرهنگی چقدر کم شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، گفت: 24 درصد کاهش هزینه حوزه فرهنگی در مقابل 6 حوزه مأموریتی دیگر که می‌بینیم حوزه حمل‌ونقل با 6 درصد کاهش، خدمات شهری 10 درصد افزایش، حوزه ایمنی 4.6 درصد افزایش، شهرسازی 29 درصد افزایش و توسعه و مدیریت هوشمندسازی 6.5 درصد افزایش دارد. با چه منطقی 24 درصد کاهش را در یک حوزه دیده‌اید.

حق‌شناس گفت: مگر بودجه‌نویسی بر اساس عدالت و انصاف نیست؟ ما چه قاعده‌ای را در این باره رعایت کرده‌ایم؟ سه هفته است می‌گوییم قاعده‌تان را بگویید هنوز نتوانسته‌اید اعلام کنید.

وی ادامه داد: ما گفته‌ایم منصفانه برخورد کنید 150 میلیارد را از حوزه‌ای که 480 میلیارد به آن اضافه کرده‌اید بگیرید و به فرهنگی بدهید تا تعادل ایجاد شود مگر حوزه عمرانی فقط مسجدسازی است، مگر ما به سینما و پروژه‌های ورزشی و فرهنگی در مراکز جنوب شهر نیاز نداریم که ساخته شود؟ به افزایش مداحان بند کرده‌اید کل بودجه آن 200 میلیون تومان است یعنی یک دهم در هزار.

حق‌شناس گفت: به این ماجرا خودمان چشممان را نبندیم متأسفانه می‌گویند کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد، تمایز ما با دوره قبل در حوزه فرهنگ است نه در بوستان‌سازی یا حمل‌ونقل و ترافیک، چرا که آنها در این حوزه‌ها بهتر می‌ساختند و ما مشکلی نداشتیم.

به گزارش فارس:این عضو شورا گفت: تمام پیام این است در حوزه‌هایی که گرفتاری داریم کاری کنیم. در دوره قبل 110 میلیارد اعتبار بوده و اکنون 80 میلیارد در حوزه اجتماعی کاهش اعتبار داشته‌ایم و این در حالی است که مشکلات عدیده‌ای را در این حوزه در شهر داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید