آخرین وضعیت طرح ترافیک جدید

    کد خبر :223460

سردار تقی مهری با اشاره به طرح ترافیک جدید شهر تهران و نظر پلیس راهور ناجا در خصوص این طرح اظهار کرد: طرح ترافیک تهران بزرگ در شورای ترافیک شهر تهران و همچنین شورای اسلامی پایتخت مطرح شده و به تصویب رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پلیس نظرات کارشناسی خود در خصوص این طرح را به اطلاع مسئولان شهری رسانده و الزامات اجرای این طرح را در اختیار این مسئولان گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس درباره اجرای این طرح تاکید کرده که اجرایی شدن کامل و موثرتر طرح ترافیک جدید نیازمند تجهیزاتی است و باید این تجهیزات به تجهیزات موجود اضافه شود.

مهری گفت: البته مسئولان شهری این قول را داده‌اند که تجهیزات مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر طرح جدید ترافیک در شهر تهران را تامین کنند و امیدواریم بتوانیم با تامین تجهیزات مورد نظر، این طرح را با حداقل مشکل اجرایی کنیم.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در سال 97 صدور مجوز برای خودرو تنها به‌معنای اجازه ورود بوده و عوارض قابل پرداخت برای همه خودروها بر اساس زمان تردد و میزان آلایندگی خواهد بود. همچنین در این طرح جدید با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح، سقف تعداد مجوزهای قابل صدور از 129350 فقره تعیین‌شده برای سال 1396 به‌میزان 26350 عدد کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب در هر روز حداکثر 103 هزار خودرو اجازه خواهند یافت در محدوده طرح ترافیک وارد شوند. علاوه بر این، بر اساس این طرح مصوب، علاوه بر روزهای جمعه و تعطیل، در روزهای پنجشنبه هم طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان اجرای طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 الی 19 خواهد بود. همچنین برای رفاه حال ساکنان داخل محدوده طرح، این شهروندان مجاز خواهند بود صبح‌ها تا قبل از ساعت 8:30 صبح از محدوده خارج شوند و بعدازظهرها بعد از ساعت 17 به منازل خود بازگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید