سازمان نظام مهندسی با پول مهندسان ملک خرید

    کد خبر :223445

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با حق‌الزحمه مهندسان املاک خریداری کرده‌اند، گفت:‌ لغو کسر ۵ درصد از حق الزحمه مهندسان ناظر توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان،‌درخواست ۵ ساله مهندسان بود.

حامد مظاهریان در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لغو کسر 5 درصد از حق الزحمه مهندسان ناظر، اظهار کرد‌: از بدو ورود بنده به مسئولیت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همواره این درخواست از سوی مهندسان مطرح می‌شد که چرا از حق‌الزحمه آنها 5 درصد توسط سازمان‌هایی که توان مالی کافی را برای اداره امور خود را دارند،‌کسر می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد:‌ سابقه این کسر 5 درصد به ابلاغیه معاون وزیر در سال 1383 برمی‌گردد، زمانی که سازمان‌ها به عنوان نهادهای غیردولتی متکی به بخش خصوصی بودند و شاید از توان مالی لازم برخوردار نبودند.

وی ادامه داد: در طول بیست و چند سال اخیر فرآیند ساختار مالی و بنیه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان دگرگون شده و برآورد می‌شود این سازمان‌ها در کشور 1500 میلیارد تومان گردش مالی دارند.

معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به این‌که سازمان‌های نظام مهندسی با پول مهندسان ناظر سرمایه‌گذاری متعددی را انجام داده‌اند، اظهار کرد:‌ خرید املاک، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و … از جمله سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌ها با 5 درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بوده است.

مظاهریان تاکید کرد:‌روشن است در این قضیه باید تجدیدنظر صورت می‌گرفت که با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مهندسان مالک حق‌الزحمه خودشان هستند و آنها می‌دانند با پول خود چه کاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید