خادم: تمام بلیت‌های خود را برای تعلیق نشدن کشتی هزینه کردیم/ جایگاه «بنا» برای تمام ما قابل احترام است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳
    کد خبر :223405

رئیس فدراسیون کشتی گفت: تمام بلیت‌ها و اندوخته‌های ذخیره خود را در این سال‌ها هزینه کردیم تا کشتی دچار تعلیق نشود.

رسول خادم درباره تحقق اهداف برگزاری جام تختی گفت: با توجه به سیستم رنکینگ در اتحادیه جهانی کشتی با رویکرد جدیدی که از سال ۲۰۱۸ فعال شده امسال به صورت آزمایشی یک تورنمنت از کشورهایی که واجد شرایط بوده‌اند در رشته‌های آزادی و فرنگی به عنوان سیستم رنکینگ انتخاب شدند. جام تختی از ایران در رشته کشتی فرنگی حائز این شرایط بود و در رنکینگ قرار گرفت که خوشبختانه شاهد حضور قابل قبولی از سوی کشورهای مدعی در کشتی فرنگی بودیم. مجموعه چهره‌های جوان و باتجربه ما هم رقابت خوبی داشتند و کادر فنی ارزیابی خوبی در جام تختی داشت.

وی ادامه داد: در کشتی آزاد هم هفته گذشته در تبریز میزبان کشورهای مختلف بودیم، با توجه به قرار گرفتن کشتی فرنگی جام تختی در رنکینگ اتحادیه جهانی، کشتی آزاد در رنکینگ قرار نگرفت اما با وجود فاصله زمانی کمی که با تورنمنت مهمی مانند جام یاریگین در روسیه داشت میزبان ۱۵-۱۶ کشور بودیم. با توجه به مسائل امنیتی که در خاورمیانه وجود دارد و حساسیت‌ها برای حضور در ایران حضور این تعداد کشور در ایران چیزی حدود ۲ تا ۳ برابر برگزاری این مسابقات به عنوان مثال در یک کشور اروپایی به حساب می‌آید که خوشبختانه مسابقات در فضای خوبی برگزار شد و ارزیابی خوبی هم صورت گرفت.

رئیس فدراسیون کشتی درباره درخواست اتحادیه جهانی کشتی برای تغییر جام جهانی کشتی فرنگی در ایران گفت: در جلسه هیأت رئیسه اتحادیه جهانی در حاشیه مسابقات جهانی فرانسه تصمیم گرفته شد زمان برگزاری جام جهانی فرنگی با فاصله‌ای ۱۰-۱۵ روزه نسبت به جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا، در ایران برگزار شود که بعد از اعلام تقدیم اتحادیه جهانی متوجه شدیم تاریخ پیشنهادی هیأت رئیسه در این تقویم قرار نگرفته است.

خادم افزود: در پیگیری‌هایی که داشتیم متوجه شدیم روسها به دنبال جابجایی زمان مسابقات قهرمانی اروپا بوده‌اند که ۱۰ روز با جام جهانی فرنگی فاصله دارد که اتحادیه اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی برای مسابقات قهرمانی حاضر می‌شود و با توجه به نزدیکی زمان این مسابقات با جام جهانی فرنگی، زمان برگزاری باید تغییر کند که ما حاضر شدیم این مسابقات را با ۲-۳ روز فاصله با جام جهانی آزاد در آمریکا برگزار کنیم. وقتی کشورهای اروپایی می‌توانند در این زمان در جام جهانی کشتی آزاد شرکت کنند پس مشکلی هم با حضور در جام جهانی کشتی فرنگی در این زمان نخواهند داشت.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت‌ می‌کرد، ادامه داد: اعلام کردیم اگر تاریخ مذکور جابجا شود با توجه به اینکه برنامه‌های فنی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ما هم در جام جهانی کشتی آزاد شرکت نمی‌کنیم. برای رسیدن به جمع‌بندی جدید خیلی خوشبین نیستیم؛ اگر اتحادیه اصرار به این تغییر زمان داشته باشد قطعاً ما هم در جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا شرکت نخواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره موضوع علیرضا کریمی در بحث تعلیق کشتی ایران که قرار بود بعد از تعطیلات سال نو میلادی رأی صادره اعلام شود، گفت: موضوع کریمی فراتر از بحث IOC است؛ اظهار نظراتی که در خارج از کشور توسط مقامات و مسئولان سیاسی مطرح شد بحث را فراتر برد. بعضاً دوستان اظهار نظر می‌کنند که سالها این موضوع بوده و همیشه حل و فصل شده است، اما در این خصوص واقعاً شرایط فرق می‌کند.

خادم افزود: ما توانستیم با استفاده از دیپلماسی و تعاملاتی که در این سالها با اتحادیه جهانی کشتی برقرار کردیم زمان بخریم و موضوع تعلیق را توسط IOC به تعویق بیاندازیم که فکر می‌کنم چون فضا آرام شد شرایط به نفع ما تغییر کرد. منتظر اعلام نظر توسط کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی هستیم، اما تلاش‌های خوبی صورت گرفت و تمام بلیت‌ها و اندوخته‌های ذخیره خود را در این سالها هزینه کردیم تا کشتی دچار تعلیق نشود؛ با صحبت‌هایی که داشتیم فکر می‌کنم جمع‌بندی نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس،رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به صحبت‌های محمد بنا مبنی بر اینکه وی با قبول این مسئولیت به عنوان سرمربی ریسک کرده است و اینکه شرایط کشتی آزاد و فرنگی را خوب نمی‌بیند گفت: بنا یک مربی بزرگ و افتخاری برای کشور است. او صاحب نظر است و می‌تواند نظر خودش را عنوان کند و جایگاه او برای تمام ما قابل احترام است.

وی ادامه داد: گمان نمی‌کنم هیچ مسئولی حاضر باشد به سادگی خودش را سیبل پاسخگویی و ارزیابی‌ها قرار دهد و به جای استفاده از چهره‌ها و نام‌ها خودش وارد میدان شود، اما چون کشتی آزاد شرایط خوبی نداشت و با توجه به سابقه من در هدایت این تیم در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تصمیم بر این شد در این مقطع کار را دنبال کنم، اما همه ما امیدواریم مربی واجد شرایطی که بتواند بار سنگین این مسئولیت را بر عهده بگیرد هرچه زودتر معرفی و این بار سنگین را از دوش من به عنوان مسئول فدراسیون بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید