180 میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حمل و نقل اضافه می‌شود

    کد خبر :223368

صبح امروز بررسی بودجه پیشنهادی سال 97 شهرداری در حوزه ماموریت‌ها و هزینه‌ها بر روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت که با حواشی روبرو بود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورا به کلیات بودجه شهرداری در حوزه مأموریت‌ها و هزینه‌ها رأی ندادند و پیشنهاد دادند 180 میلیارد تومان از بودجه هوشمند سازی پایتخت کم و به حمل و نقل اضافه شود که اعضای شورای شهر نظرات موافق و مخالف را بیان کردند و نهایتا این پیشنهاد به تصویب رسید.

تصویب پیشنهاد کاستن 180 میلیارد تومان از بودجه هوشمند سازی و اضافه کردن آن به بودجه حمل و نقل موجب نارضایتی محسن هاشمی رییس شورای شهر شد و گفت:‌ اعضای شورای شهر روز گذشته 11 ساعت در جلسه کمیسیون تلفیق حضور داشتند و در مورد تک تک تبصره‌های بودجه بحث کردیم اما حالا برخلاف اظهارات دیروز عمل کردید.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت:همه اعضا در جهت جابه جایی ردیف بودجه صحبت کردند و زحمات 11 ساعته کمیسیون تلفیق را به هم زدید.

وی افزود: جالب است که همه این موارد دیروز در کمسیون تلفیق بحث شد اما اعضاء بر خلاف تصمیمات دیروز حرف زدند.

به گزارش ایسنا، در پیشهاد دیگری، حجت نظری پیشنهاد داد که 150میلیارد تومان از بودجه هوشمند سازی کم و به بودجه فرهنگی اضافه شود که این مسئله موجب عصبانیت الویری شد و گفت: من بیماری قلبی دارم و اعضاء به من توصیه کردند که عصبانی نشوم اما باید بگویم که اینگونه فرهنگ سازی‌ها با پول جواب نمی دهد.

وی با بیان اینکه ما باید به نظر و رأی مردم اعتنا کنیم گفت: در نظر سنجی، مردم حل آلودگی هوا، ترافیک و … را پیشنهاد کردند و بهترین کار و پیام فرهنگی توجه به درخواست‌های مردم است نه اینکه با پول هنگفت بخواهیم کار فرهنگی پیش ببریم که قطعا پیش نمی رود.

به گزارش ایسنا، حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در حالی که با صدای بلند صحبت می‌کرد گفت: در دوران گذشته افرادی کارهای خلاف کرده‌اند حالا می خواهید کاسه را بر سرآیندگان بشکنید.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری قبلی ده‌ها میلیارد در این زمینه هزینه کردند و معترض هم من بودم و من بودم که گفتم شهر تهران سوخته است و شما کجا بوده‌اید؟ گفت: معاون فرهنگی متاسفانه ماه‌ها است که در بلاتکلیفی مانده و در ساختار بودجه هم معاونت برنامه ریزی نتوانسته حقوق معاونت فرهنگی را تضمین کند.

وی با بیان اینکه کاهش 24 درصدی بودجه معاونت فرهنگی چشم بندی نیست و فقط باید چشممان را باز کنیم، گفت:‌ معاونت فرهنگی مأموریت‌های زیادی دارد اما به جای افزایش این بودجه آن را 24 درصد کاهش دادیم و به چه منطقی بودجه همه معاونت‌ها افزایش یافته الا فرهنگی و این دور از عدالت و انصاف است.

در ادامه رسولی نائب ریسس کمیسیون برنامه و بودجه با گلایه از حق شناس گفت:‌شما این گلایه‌ها را در جلسه دیروز مطرح کر دید و جالب است که شب گذشته در گروه اعضای شورای پیام تشکر دادید و حالا تعجب می کنم که چرا گلایه می کنید.

وی افزود: دیروز در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته شد که تبصره‌ای اضافه شود که بر اساس آن 3.5 درصد بودجه معاونت‌ها در حوزه تملک دارایی صرف فرهنگ سازی شود که این مهم نیز به تصویب رسید

به گزارش ایسنا، درادامه امینی نائب رییس شورای شهر نیز گفت:‌ متاسفانه معاونت فرهنگی در شهرداری متولی ندارد و کسی هم نبوده که جدی از بودجه معاونت دفاع کند و بودجه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی افزود: حوزه فرهنگی کارهای عمیق و سنجیده لازم دارد که با جیب خالی و عدم اعتبار امکان پذیر نیست و لازم است اعضای شورای شهر فکری به حال این موضوع کنند.

به گزارش ایسنا در ادامه محسن هاشمی با تأکید بر اینکه یک بار دیگر کلیات بودجه شهرداری در حوزه ماموریت ‌ها و هزینه ها با احتساب یک تغییر و آنهم کاستن 180 میلیارد تومان از بودجه هوشمند سازی و اضافه کردن آن به حمل و نقل به رأی گذاشته می ‌شود، گفت: از اعضای شورای شهر درخواست می شود که به این مسله رأی دهند چرا که فردا در ساعت 8 صبح نیز باید در خصوص جابه جایی ردیف‌ها جلسه برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا در نهایت با رای اکثریت آراء اعضای شورای شهر به بودجه پیشنهادی تنها با یک تغییر در حوزه ماموریت‌ها و هزینه ها رأی مثبت دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید