«قصه‌های من و بابام» زنده می‌شود

رامین بهادری کارگردان عرصه انیمیشن از ساخت مجموعه انیمیشنی با عنوان «قصه های من و بابام» و نگارش فیلمنامه «ای. او. پلاون» سخن گفت.

رامین بهادری کارگردان عرصه انیمیشن  درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول ساخت یک مجموعه انیمیشن با عنوان «قصه های من و بابام» هستم که تاکنون سه قسمت از آن را بر مبنای همان تصاویری که در کتابی با عنوان «پدر و پسر» توسط اریش اُزر به تصویر درآمده است با تکنیک ۲ بعدی ساخته ایم.

وی با اشاره به اینکه این داستان ها در ایران با عنوان «قصه های من و بابام» شناخته می شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه تهیه کنندگی «قصه های من و بابام» را خودم بر عهده دارم حدود ۵ قسمت از آن را به صورت پایلوت می‌سازم تا بتوانم در ادامه راه برای این پروژه سرمایه‌گذار پیدا کنم. این نکته را هم باید عنوان کنم که بر اساس داستان ها، زمان قسمت های مختلف این مجموعه متفاوت است برای مثال برخی از قسمت ها بیش از ۲ دقیقه و برخی زیر یک دقیقه هستند.

این کارگردان اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که چیزی از خودمان به قصه های اصلی این داستان اضافه و یا کم نکنیم و به اصل کتاب وفادار باشیم. این نکته را هم باید عنوان کنم که ما علاقه مند به پخش «قصه‌های من و بابام» از شبکه های تلویزیون هستیم اما هنوز مذاکره ای در این باره انجام نداده ایم و در نهایت پخش این مجموعه از تلویزیون بستگی به توافق مالی دارد.

بهادری با اشاره به نگارش فیلمنامه دیگری با عنوان «ای. او. پلاون» بیان کرد: «ای. او. پلاون» نام انیمیشنی است که با استفاده از تکنیک ۲ بعدی و همچنین بهره گیری از سبک طراحی ها و شخصیت های مجموعه «پدر و پسر»، قصد تعریف کردن داستان زندگی اریش اُزر نویسنده و تصویرگر کتاب «پدر و پسر» را دارد تا با زندگی بخشیدن به شخصیت های خلق شده توسط اریش اُزر، این بار به بیان داستان زندگی خالق توسط مخلوق بپردازد. هدف اصلی ما نیز این است که از فیلم و عکس های واقعی تصویرگر استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام تحقیق این پروژه و نیز رو به پایان بودن نگارش فیلمنامه این اثر، ما در نظر داریم از طریق کمپینی بتوانیم مقداری از سرمایه اولیه را برای ساخت این اثر جذب کنیم. دپارتمان فرهنگی سفارت آلمان هم برای حمایت از ساخت «ای. او. پلاون» اظهار تمایل کرده و جالب است بگویم که من حتی با نوه اریش اُزر هم ارتباط برقرار کرده ام که او به من گفته است هر کمکی که بتواند انجام دهد، برای ساخت این اثر به کار می گیرد. دوست خوبم سوزان پرویسلر، دختر اوتفرید پرویسلر پدر ادبیات کودک آلمان نیز به من در پیش بردن این پروژه کمک بسیاری کرده است.

بهادری در پایان اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای ساخت «ای. او. پلاون» فراهم شود و البته امیدوارم تا با حمایت از پروژه مجموعه «قصه های من و بابا» شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند ماجراهای این ۲ شخصیت را این بار به صورت زنده تری دنبال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید