انتقاد نشریه صهیونیستی از بی‌اعتنایی ترامپ به ادعای ساقط کردن پهپاد ایرانی

    کد خبر :223149

نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی از کم‌توجهی رئیس‌جمهور آمریکا به ادعای سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی در بلندی‌های جولان انتقاد کرد

جروزالم پست در مطلبی نوشت: پس از گذشت 24 ساعت از درگیری نیروهای اسرائیلی و سوری در بلندی های جولان و ساقط کردن یک پهپاد ایرانی از سوی اسرائیل، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید به این حادثه واکنش نشان داد.

او در یک کنفرانس خبری در خصوص درگیری ها در بلندی های جولان اظهار کرد: «اسرائیل متحد وفادار آمریکاست. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل نیروهای سوری تحت حمایت ایران در جنوب سوریه حمایت می کنیم.»

برخلاف گذشته که جوامع بین المللی انتظار داشتند آمریکا رهبری حل بحران های موجود در جهان را برعهده داشته باشد، برای حل بحران نظامی و دیپلماتیک جدی اخیر میان دو قدرت منطقه تمامی نگاه ها معطوف به روسیه است. این یکی از عواقب سیاست های دولت آمریکا در جنگ شش ساله روسیه و کنار کشیدن واشنگتن از این صحنه و واگذار کردن آن به تهران و مسکو است.

در ادامه این مطلب آمده است: تاخیر مقامات دولت آمریکا در واکنش نشان دادن به درگیری های اخیر در بلندی های جولان و سکوت دونالد ترامپ در این خصوص نشان دهنده کم اهمیت شمردن این موضوع است. دونالد ترامپ تاکنون هیچ پیام توییتری در خصوص این واقعه منتشر نکرده است. در حالی که اسرائیلی ها در زمان وقوع چنین بحران هایی چشم انتظار کمک و همکاری واشنگتن هستند، مشخص نیست دولت آمریکا در مواجهه با بحران های مشابه در آینده چه گزینه های نظامی و دیپلماتیکی در دست دارد.

به گزارش باشگاه خبر نگاران جوان،دولت کنونی آمریکا برخلاف دولت های پیشین هیچ دریچه ارتباطی با تهران و دولت بشار اسد ندارد و در صورت وقوع جنگ تازه ای در سوریه، اولویت نخست واشنگتن اجتناب از درگیری نظامی با نیروهای روسی خواهد بود.

در انتهای این مطلب آمده است: تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا چند هفته پیش در تشریح سیاست های آمریکا در سوریه اظهار کرد دولت این کشور درصدد کاهش حضور ایران در سوریه است؛ اما هیچ جزئیاتی در این خصوص ارائه نکرد. اکنون پس از گذشت چند سال از جنگ سوریه، مقامات دولت آمریکا پذیرفته اند که باید مانع حضور گسترده ایران در سوریه شوند. مذاکرات مقامات آمریکایی با روسیه در اواخر ژوئیه در خصوص دور نگهداشتن نیروهای ایرانی از بلندی های جولان نیز در همین چارچوب انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید