از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، نشست «ایران پس از انقلاب» برگزار شد

    کد خبر :223109

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست «ایران پس از انقلاب» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در ژاپن برگزار شد.
در این نشست دیوسالار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین ساوادا، معاون جامعه المصطفی(ص) و جوانمردی از فارغ التحصیلان ایرانی در سخنانی به تشریح دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

دیوسالار، در سخنانی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران که بر خلاف بسیاری از انقلاب‌ها، شعارهای مبتنی بر آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ارزش‌های دینی داشته است، گفت: این انقلاب و دیدگاه‌ها و شعارهای مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) و مردم دارای دیدگاه‌هایی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی، استقلال‌خواهی و عدالت‌طلبی بوده است که کمتر نمونه‌ای از آن را می‌توان در دیگر انقلاب‌ها که بیشتر جنبه‌های اقتصادی را مد نظر قرار داده اند مشاهده نمود.

وی ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در ایران هراسی، اظهار كرد: علی‌رغم رشد و توسعه ایران در پس از انقلاب در تمامی زمینه‌های علمی، فناوری و اقتصادی برخی از رسانه‌ها بر خلاف رسالت روشنگری و ارائه اطلاعات درست و دقیق، تصویری غیر واقعی از ایران را ارائه نمودند اما هر بیننده که به ایران سفر می‌کند که نمونه‌های فراوانی را نیز در میان ژاپنی‌ها مشاهده می‌کنیم به طور واضح رشد و توسعه کشور را در تمامی زمینه‌ها مشاهده می‌کند.

دیوسالار، در ادامه به سابقه تمدنی ایران اشاره و تاکید کرد: ایران با پشتوانه فرهنگ و تمدن غنی که کمتر می‌توان نظیر ان را یافت، همواره خواهان ایجاد صلح و آرامش در جهان و پرهیز از خشونت و افراط‌گرایی بوده و هست و بسیاری از ایران‌شناسان ژاپنی در تالیفات خود به خصوصیات منحصر به فرد فرهنگی ایرانیان اشاره نموده‌اند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ساوادا، نیز طی سخنانی گفت: ایران قبل از انقلاب به صورت شاهنشاهی و دیکتاتوری اداره می‌شد و تحت تاثیر تصمیم‌گیری بیگانگان بود و در این کشور در دوره‌ی از سوی آمریکایی‌ها حتی قانون کاپیتولاسیون تصویب و به اجرا در آمد و مورد اعتراض شدید قرار گرفت و نهایتاً مردم ایران به دنبال کسب استقلال و تصمیم‌گیری و حکومت مردم برآمدند و انقلاب در این کشور با انزجار از حضور بیگانگان در کشور آغاز شد و به پیروزی رسید.

به گزارش نامه نیوز،معاون جامعه المصطفی(ص) ضمن اشاره به جایگاه و نقش امام (ره)، اظهار كرد: حضرت امام خميني (ره) در میان ایرانیان به عنوان رهبری بزرگ که هم مشهور بود و هم محبوب و علاقه‌مندان فراوانی را به سوی خود جلب کردند، تصویری بی‌نظیر در جهان را به نمایش گذاشتند و توانست حکومتی دینی مبتنی بر دیدگاه و خواست مردم را ایجاد نمایند.

وی به مقاومت ایرانیان در عرصه‌های مختلف اشاره نمود و افزود: در این کشور و پس از انقلاب، جنگ تمام عیاری با حماست شرق و غرب از سوی صدام بر علیه این کشور به وقوع پیوست که با مقاومت ایرانیان مواجه شد و تا پیروزی مقاومت کردند و بعد از آن هم در طول سال‌های مختلف تحت فشار قرار داشتند اما توانستند به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند.

ساوادا تصريح كرد: پیشرفت ایران در 30 سال پس از انقلاب و جنگ معادل پیشرفت و توسعه ژاپن در طول 70 سال بعد از جنگ بوده است و این بسیار قابل توجه است.

جوانمردی از محققان ایرانی دانشگاه توکیو نیز در ادامه این برنامه با ارائه پاورپوینی تفصیلی و دقیق در معرفی ایران، به موضوعات مرتبط با ایران پس از انقلاب در حوزه‌های مختلف و در زمینه‌های متنوع پرداخت و در پایان نیز با ارائه آمارهای مختلف به تشریح مهمترین دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی پرداخت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
پایان بخش این نشست نیز به طرح سؤالات و پاسخ‌های سخنرانان اختصاص یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید