جزئیاتی از باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر

مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد قرار نیست اعضای باشگاه همه فیلم ها را ببینند زیرا طبق پروتکل‌های جهانی هر فیلم فقط سه نمایش در جشنواره دارد.

شادمهر راستین مدیر باشگاه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در با اشاره به آخرین وضعیت این باشگاه گفت: توزیع کارت اعضای باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر با توجه به پیش‌بینی هایی که صورت گرفته بود به درستی انجام شد و از این پس هر فردی که علاقمند به دریافت بلیت جشنواره است حتما باید عضو باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر باشد.

وی با اشاره به اینکه باشگاه در طول سال فعالیت های خود را دنبال می‌کند، بیان کرد: نمایش فیلم و یا برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اعضای باشگاه برگزار می شود و با چنین برنامه ریزی‌هایی سعی کردیم نام هواداران از باشگاه حذف و تبدیل به باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر شود.

وی ادامه داد: با ایجاد این باشگاه و با وجود امکانات نرم افزاری و اینترنتی مخاطبان واقعی جشنواره برای حضور در باشگاه ثبت نام راحت‌تری دارند همچنین اعضای باشگاه قدرت انتخاب فیلم های مورد علاقه خود را دارند، به این معنا که برنامه نمایش فیلم ها در اختیار اعضای باشگاه قرار می گیرد و آنها می توانند فیلم و سانس و سینمای مورد علاقه خود را انتخاب و بلیت آن را تهیه کنند. این امر کاملا برعکس جشنواره ملی فیلم فجر است که علاقمند به تماشای فیلم ها مجبور است بدون اطلاع دقیق بلیت خریداری کند.

مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: تخفیف بلیت برای اعضای باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، استفاده از کارگاه های آموزشی و احتمال ایجاد سانس فوق العاده برای یک فیلم با اولویت اعضای باشگاه از جمله برنامه های باشگاه است. در واقع این برنامه ها سبب می شود تا ارتباط دوسویه مخاطب و دبیرخانه رسمی جشنواره ایجاد شود تا نتیجه بخشی مناسبی داشته باشیم.

تخفیف بلیت برای اعضای باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، استفاده از کارگاه های آموزشی و احتمال ایجاد سانس فوق العاده برای یک فیلم با اولویت اعضای باشگاه از جمله برنامه های باشگاه استوی درباره استقبال بیشتر امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: در این دوره نزدیک به ۲۰ هزار نفر برای حضور در باشگاه ثبت نام کردند که براساس اولویت بندی هایی چون دانشجوی سینما، استاد و مدرس دانشگاه های سینمایی، سینماگران جوان، دانشجویان ادبیات نمایشی و رشته های میان رشته ای مربوط به سینما به یک دیتابیس تایید عضویت در باشگاه رسیدیم. در حال حاضر هر عضو باید لیسانس مرتبط با سینما داشته باشد و یا آشنا به زبان های خارجی و یا از اعضای سینماتک ها باشد.

راستین اضافه کرد: از بین ۲۰ هزار متقاضی، ۱۰ هزار نفر دارای این اولویت ها بودند و تا امروز کارت های خود را دریافت کرده اند. تاکید می کنم که هدف جشنواره جهانی فیلم فجر گسترش مخاطبان نیست بلکه ارتقای مخاطبان خود است. مخاطبان بالقوه ای در ایران حضور دارند که باید با سینمای جهان و فرهنگ ایران باید آشنا شوند و به دنبال ارائه محتوا به این افراد هستیم.

وی ادامه داد: استقبال از باشگاه در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر باعث شد تا در این دوره علاوه بر مجموع پردیس سینما چهارسو، سینما فلسطین و سینما فرهنگ را هم برای اکران داشته باشیم. در واقع با افزایش اعضای باشگاه ما نیز فضای نمایشی خود را گسترش دادیم.

مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: نباید فراموش کرد که هرچند احتمال افزایش سانس برای فیلم ها در جشنواره وجود دارد، اما قرار نیست همه متقاضیان بتوانند تمام فیلم ها را ببینند چراکه براساس پروتکل برگزاری جشنواره های جهانی هر فیلم تنها می تواند سه نمایش داشته باشد و با توجه به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر به تمام قوانین جشنواره های جهانی وفادار است، مخاطب مجبور است که انتخاب کند چه فیلم هایی ببیند.

وی توضیح داد: بخش ترجمه باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره نیز فعال است و علاقمندان به حضور در این بخش از مدت ها قبل ثبت نام و برای حضور و همکاری در جشنواره ابراز علاقه کرده اند. با ایجاد این بخش دانشجویان و مترجمان به صورت خودجوش و داوطلبانه با ما همکاری می کنند.

راستین در پایان گفت: برنامه ریزی برای باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، بستگی به استقبال و علاقمندی اعضای باشگاه دارد و در همین راستا فرم های نظرخواهی در طول جشنواره به اعضای فعال باشگاه ارائه می شود و براساس این فرم ها متوجه می شویم که اعضای باشگاه به چه چیزهایی علاقمند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید