فلسطین با آمریکا مذاکرات سیاسی ندارد

    کد خبر :222828

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور بین الملل و روابط خارجه اعلام کرد که فلسطین هیچ گفتگو و مذاکره سیاسی با آمریکا ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «نبیل شعث» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور بین الملل و روابط خارجه امروز دوشنبه اعلام کرد که فلسطین تماس های خود با ایالات متحده را ادامه می دهد اما با توجه به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برپایی مذاکرات سیاسی بعید به نظر می رسد.

شعث پیش از سفر محمود عباس به روسیه، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تماس های محدودی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و واشنگتن صورت می گیرد زیرا در نهایت فلسطین یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک در آمریکا دارد که آمریکایی ها تهدید هم کرده بودند آن را تعطیل خواهند کرد اما چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و مذاکرات سیاسی با آمریکا ندارد اما در خصوص دیگر مسائل مانند صدور روادید و تجارت تماس هایی صورت گرفته است. مشاور محمود عباس گفت: ما قاطعانه اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس و تلاش او برای کنار گذاشتن مسأله قدس و آوارگان فلسطینی از میز مذاکرات را محکوم می کنیم و مخالف تصمیم او برای کاهش کمک های نقدی واشنگتن به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل هستیم.

قرار است امروز محمود عباس با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کند و علاوه بر مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه، پرونده صلح در خاورمیانه را نیز مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر «عبدالحفیظ نوفل» سفیر فلسطین در مسکو گفته بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ساز و کار بین المللی جدیدی است که در آن روسیه نقش محوری تری در زمینه روند صلح با اسرائیل داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید