جزئیات جدیدی از سرنگونی جنگنده «اف‌۱۶» اسرائیل توسط سوری ها

    کد خبر :222551

دو سرنشین جنگنده اف‌۱۶ رژیم صهیونیستی که پس از تجاوز به خاک سوریه با آتش پدافند ارتش این کشور سرنگون شد درباره جزئیات حادثه اظهارنظر کرده‌اند.
خلبان و افسر ناوبر جنگنده اف‌16 رژیم صهیونیستی که پس از تجاوز به خاک سوریه توسط پدافند هوایی ارتش این کشور ساقط شد جزئیات جدیدی درباره این حادثه مطرح کرده‌اند.

به گزارش بازتاب روزنامه تایمز اسرائیل که می‌گوید به متن اظهارات آنها در یک جلسه گزارش‌دهی به مقام‌های ارتش دست یافته نوشته است: «این دو گفته‌اند بخت یارشان بوده که کشته نشده‌اند. آنها بعد از اینکه متوجه شدند که هواپیما دیگر کار نمی‌کند، به سرعت مراحل مربوط به ایجکت را انجام دادند و از ارتقاع حدود 14000 پا به بیرون پرت شدند و بعد در تپه‌ای در بلندی‌های جولان فرود آمدند.»

رئیس رژیم صهیونیستی، یکشنبه با سرنشین‌های جنگنده سرنگون‌شده دیدار کرد

رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد جنگنده‌هایش به 12 هدف در عمق خاک سوریه حمله کرده‌اند. به ادعای تل‌آویو تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه در واکنش به ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی صورت گرفته، اما تهران این ادعا را رد کرده است.

این رژیم همچنین اعتراف کرده که یک جنگنده اف16 خود را بر اثر آتش پدافند هوایی سوریه از دست داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی کماکان در حال تحقیق درباره سقوط این جنگنده است. بعد از جنگ نخست اسرائیل با لبنان در سال 1982 این اولین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده‌اش را بر اثر آتش دشمن از دست می‌دهد.

رئیس رژیم صهیونیستی، یکشنبه با سرنشین‌های جنگنده سرنگون‌شده دیدار کرد

خلبان و افسرناوبر که نامشان هنوز معلوم نشده گفته‌اند: «صدای یک انفجار را شنیدیم و فهمیدیم که هواپیما را زدند. حس خیلی ناراحت‌کننده‌ای است که کنترل هواپیما از دست می‌رود.»

یکی از آنها گفته است: «به خاطر آسیب فیزیکی که به هواپیما وارد شده بود و کار نمی‌کرد فهمیدیم که باید به سرعت از آن خارج شویم.»

در این متن همچنین آمده است: «خیلی خوش‌شانس بودیم. موشک کنار هواپیما منفجر شد وگرنه قدرت انفجار ممکن بود باعث مرگ ما شود. موشک، در فاصله خاصی از هواپیما منفجر شد اما ترکش آن به اندازه‌ای بود که به آن آسیب بزند و آن را از کار بیندازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید