تعیین کابینه صرفا در صلاحیت رییس‌جمهور بوده و کسی حق مداخله ندارد

    کد خبر :22228

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رییس جمهور به عنوان امین مردم باید دولتی را تشکیل دهد که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این امر صرفا در صلاحیت رییس جمهور است و کسی حق مداخله در این تصمیم‌گیری را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به مردمی که این حماسه بزرگ را رقم زدند تبریک می‌گویم و انصاف این است که اصحاب رسانه، صداوسیما، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها مدت‌ها این حماسه ملی را برای مردم تبیین کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این حماسه سه پیام روشن داشت، اظهار کرد:‌ اولین عامل خلق این حماسه مقام معظم رهبری بودند که با طرح مشارکت حداکثری و آرزوی اینکه همه ایرانیان منهای نژاد، رنگ و مذهب و گرایشات در پای صندوق‌ها بیایند، بستر مشارکت حداکثری را فراهم کردند و باید قدردان درایت‌ها وحمایت‌های ایشان باشیم.

او ادامه داد: از سوی دیگر مردم رسالت خود را انجام داده و کار را تمام کردند و اکنون آغاز کار دولتمردان برای پاسخگویی به مطالبات مردم است.

صالحی‌امیری تاکید کرد: در کنار دو عامل قبلی، در این انتخابات قدرت ملی ایران افزایش پیدا کرد. دنیا در محاسبات قدرت یکی از کانون‌های اصلی را پشتوانه مردمی دولت‌ها می‌داند. این دولت در این منطقه پرآشوب، به دلیل اینکه از پشتوانه بالای مردمی برخوردار است از دولت‌های قدرتمند منطقه محسوب می‌شود.

او به طولانی بودن صف‌های اخذ رای در ساعات پایانی اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم از چند میلیون نفر رای‌گیری کنیم و این نشان‌دهنده اوج توجه مردم است. این مشارکت حداکثری بزرگترین سرمایه است.

وزیر ارشاد با اشاره به برخی از گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت دوازدهم گفت: رسانه‌ها به‌جای گمانه‌زنی و فضاسازی‌ها به این بپردازند که رییس‌جمهور به عنوان امین مردم دولتی را تشکیل دهد که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این امر صرفا در صلاحیت رییس‌جمهور است و کسی حق مداخله در این تصمیم‌گیری را ندارد.

صالحی‌امیری در پاسخ به این پرسش که چنانچه در وزارت ارشاد ماندگار شوید، چه برنامه‌هایی برای دولت دوازدهم دارید، گفت: ما برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تدوین و حتی مکتوب کردیم و در کتاب برنامه‌های رییس‌جمهور نیز آمده است. هرکس در کرسی وزارت باشد باید برنامه‌ها و سیاست‌هایی که رییس‌جمهور به مردم وعده کرده را پیگیری کند.

او ادامه داد:‌ یکی از این برنامه‌ها واگذای امور اجرایی فرهنگی به اصحاب فرهنگ و دیگری گسترش حوزه اتحادیه‌ها، خانه‌ها و نهادهای صنفی است. مهم‌ترین نکته نیز این است که بدانیم با توجه به اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، باید گفتمان فرهنگی درجامعه گفتمان دینی باشد و این امر در آینده تقویت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید