حیدریان: سیاست ما تقویت بخش خصوصی است

    کد خبر :22217

نشست تخصصی و دوستانه اعضای هیت مدیره آیفیک با محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، اکبر تحویلیان (رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران) گفت: آنچه فکر ماست تولید است و هدف سازمان سینمایی هم شکل دادن به تولید است به همین دلیل دراین مسئله با هم اشتراک نظر داریم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین محصولاتی که امروز در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود آثار غیرسینمایی است اما متاسفانه نیروی انسانی فعال در این بخش از حمایت لازم برخودار نیست و براساس قوانین نیز نمی‌توانند در صنوف خانه سینما عضو شوند درحالیکه فعالیت آنها در بخش‌های غیرسینمایی بسیار بیشتر از آثار سینمایی است.

ایرج محمدی (نایب رئیس آیفیک) نیز گفت: تولیدات غیرسینمایی نسبت به تولیدات سینمایی جایگاه خوبی ندارد و آیفیک به عنوان متولی تولیدات غیرسینمایی تمام تلاش خود را می‌کند تا یک ساماندهی در این بخش انجام بشود.

وی ادامه داد: باید با همکاری سازمان سینمایی به یک ساختار منسجم درباره آثار غیرسینمایی برسیم زیرا آثاری که در این بخش تولید می‌شود بسیار زیاد است و می‌توان آثاری را در این بخش به جامعه عرضه کرد که مورد نیاز جامعه است اما دستگاه‌های دیگر همچون تلویزیون نمی‌توانند آن را نمایش دهند.

محمدی ادامه داد: اگر تحولی در این زمینه صورت بگیرد آثاری تولید می‌شود که سازمان سینمایی می‌تواند با این آثار فخر بفروشد.

 وی ادامه داد: برای اینکه این صنف سامان پیدا کرده و تولیدات افزایش پیدا کند باید متولی صدور کارت حرفه‌ای برای افرادی که آثار غیرسینمایی تولید می‌کنند شود و ما معتقدیم مجوزها به‌جای آنکه به افراد داده شود به شرکت‌ها داده شود.

محمدی ادامه داد: امروز ما در صنف  120 عضو و 600 شرکت فعال داریم و این امر نشان می‌دهد صدور مجوز بسیار زیاد شده که اصلا خوب نیست و باید ساماندهی شود.

 مهناز مظاهری (عضو هیات مدیره) نیز گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصولات ویدئویی نقش مهمی در اتشغال دارند و بخش قابل توجهی از نیروهای جوان در این شرکت‌ها کار می‌کنند و جذب شده‌اند که همه غیردولتی هستند و اگر  توجه جدی‌تری بشود سرعت چرخه اقتصادی بیشتر می‌شود.

رسول توکلی (مدیر کمیته صیانت شغلی آیفیک) نیز گفت: اگر بتوانیم کمیته‌ای را با حضور ارشاد و نمایندگان شورای شهر تشکیل بدهیم می‌توانیم تلاش کنیم یک مکان مشخص به صنف اختصاص پیدا کند.

 وی با اشاره به مشکلاتی که درباره بیمه افراد وجود دارد، گفت: در بحث بیمه تفسیری که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی دارد باعث شده تا مشکلاتی  برای ما بوجود بیاید و این سازمان تعریفی که درباره دفاتر تولید فیلم دارد با آنچه که امروز وجود دارد؛ متفاوت است.

وی افزود: در بحث انرژی نیز هزینه آب و برق را  برای دفاتر فیلمسازی به صورت تجاری محاسبه می‌کنند که  درخواست می‌کنیم اصلاح شود.

علی شیرمحمدی (دبیر آیفیک) نیز با تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور گفت: امید داریم که با رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به امور فرهنگی و هنری و تاکید متولیان فرهنگی بر حضور پررنگ اصناف قدم مثبتی برای گشایش معبرهای صحیح و کارآمد حوزه تولیدات نمایش خانگی و آثار ویدئویی باشد.

محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) نیز طی سخنانی گفت: سیاست ما تقویت بخش خصوصی است و باید بخش خصوصی داشته باشیم که در تولیدات سمعی و بصری و محتویات قوی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه به محصولات فرهنگی زیادی نیاز دارد، ادامه داد: سیاست قطعی ما این است که نهضت تولید محتوا داشته باشیم و برای گرفتن سهم خودمان  از بازار دنیا  باید این  تولید محتوا کاملا حرفه‌ای و استاندارد باشد.

 حیدریان با تاکید بر فعالیت صنوف گفت: از نظر ما همه کارها را باید  صنف مربوطه انجام بدهد و اما صنف باید  برنامه خود را ارائه کند و صنف این قابلیت را دارد که می‌توان دادن مجوز و رتبه‌بندی و تعیین تخصص‌ها را به آن سپرد.

 وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که ما در بازارهای داخلی و خارجی صاحب سهم شویم و این کار فقط با تولید آثار با کیفیت و استاندارد و نظارت درست صورت می‌گیرد البته سازمان سینمایی نیز از چنین آثاری حمایت می‌کند.

 حیدریان افزود: استاندارد دو بخش دارد که یک بخش نیروی انسانی است و یک بخش تکنولوژی است. در بخش تکنولوژی کمک می‌کنیم که تجهیزات  مدرن در اختیار صنف قرار بگیرد و از یک مکان مشخص به همه خدمات داده شود. در بحث نیروی انسانی هم هر کمکی به رشد و ارتقا دانش فعالان این حوزه باشد؛ انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بحث vod نیز نگاه ما جدی است و هدف ما گسترش ضابطه‌مند این حوزه است و شما هم باید در جلساتی که به VOD مرتبط است؛ حضور پیدا کنید.

 حیدریان ادامه داد: در بحث بیمه هم به نظر، باید خانه سینما چترش را فراگیر کند تا همه فعالان صنعت سینما بیمه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید