نماینده ولی‌فقیه در سپاه: مردم باید سخن رهبری را در مراحل مختلف به خصوص در انتخابات بشنوند

    کد خبر :222127

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز چشم جهانیان و مردم منطقه غرب آسیا به ملت، رهبری ایران و انقلاب دوخته شده است که چگونه این مسیر آینده را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در سخنرانی پایانی راهپیمایی 22 بهمن در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: اگر انقلابی بتواند چهار مرحله پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار طی کند، انقلابی کامل است که مصداق آن انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. این مراحل پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار است.

وی افزود: انقلاب پیامبر اعظم تا مرحله استقرار پیش رفت، اما در مرحله استکمال با مانع و مشکل مواجه و تبدیل به نظام شاهنشاهی ضد دینی اموی شد. انقلاب اسلامی ایران در آستانه 40 سالگی خود این چهار مرحله را طی کرده و برای مردم ما توجه به این امر بسیار لازم و ضروری است زیرا دستیابی به قله‌های پیروزی نهایی و قهرمانی در مرحله فینال کار بسیار سخت و سنگینی است.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران چهار دهه را به سلامت طی کرده است، عنوان کرد: امروز چشم جهانیان و مردم منطقه غرب آسیا به ملت، رهبری ایران و انقلاب دوخته شده است که چگونه این مسیر آینده را ادامه خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه سه عامل سبب شد تا انقلاب این چهار مرحله را به سلامت طی کند و به این نقطه برسد، تصریح کرد: اولین عامل رهبری الهی است که این رهبری در تداوم ولایت پیامبر و ائمه معصومین (ع) و در قامت و چهره ولایت فقیه چه در دوره حضرت امام(ره) که 10 سال طول کشید و چه در دوره رهبری معظم انقلاب که امروز 30 ساله است، تجسم پیدا می‌کند. انقلاب تحت رهبری و مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد. رهبری انقلاب به فردی انقلابی، شجاع، عادل و فقیه نیاز دارد.

به گزارش «انتخاب»،وی ادامه داد: علت انحراف در انقلاب پیامبر اعظم همین بود که آن مصداقی را که پیامبر تعیین و عنوان کرده بود “من کنت مولا و هذا علی مولا” مردم به این عهد و پیمان وفادار نماندند و مسیر انقلاب تغییر و به مشکلات بسیار عدیده‌ای برخورد کرد که یک نمونه آن حادثه خونین کربلا بود، بنابراین نقش رهبری در این 4 دهه عبور از انقلاب بسیار اهمیت داشت.

سعیدی گفت: انقلاب در دوره امام با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد هوشمندی امام این چالش‌ها را حل کرد. بحران جنگ و بحران منافقین در دوره امام می‌توانست انقلاب را به سقوط بکشاند اما مدیریت عالی و هوشمندانه امام توانست انقلاب را از این گردنه‌های خطرناک عبور دهد. در دوره رهبری معظم انقلاب ما با چالش‌ها و بحران‌های زیادی مواجه بودیم. شرایط خاص بعد از جنگ، شرایط ویژه کارگزاران، نوع تدبیر رهبری در برابر کارگزاران و یا بحران‌هایی که در منطقه غرب آسیا به وجود آمد، از این موارد است.

وی افزود: چندین جنگ مهم در منطقه غرب آسیا و اروپا اتفاق افتاد که مدیریت هوشمندانه رهبری توانست این کشور را از ورود در این بحران‌ها حفظ کند، جنگ بالکان، بوسنی و هرزه‌گوین، جنگ اول و دوم عراق، جنگ افغانستان، جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 52 روزه حمله رژیم صهیونیستی به غزه، غائله سال 78 ،فتنه سال 88 و غائله سال 96 این‌ها بحران‌هایی بود که تدبیر و صلابت و هوشمندی رهبری و حضور مردم توانست انقلاب را از خطرات حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه بحران سوریه و عراق معجزه‌وار حل شد، عنوان کرد: دشمن می‌خواست سوریه را از حلقه مقاومت جدا کند، بین ایران، لبنان و فلسطین فاصله بیندازد و بلوایی را در منطقه درست کند اما با هوشمندی رهبری انقلاب نه تنها رژیم سوریه سقوط نکرد بلکه زمینه‌ای برای همبستگی مقاومت شد. چه کسی باور می‌کرد ایران بتواند 100 هزار بسیجی را در سوریه تربیت کند.

وی ادامه داد: افرادی که هنوز هممتوجه علت هزینه ایران در سوریه و عراق نمی‌شوند باید واقعیت‌ها را بفهمند که اگر ایران در سوریه و لبنان حضور نداشت و در برابر این سرکشان نمی‌ایستاد، امروز ایران در ناامنی به سر می‌برد و شاید شرایط به گونه‌ای بود که می‌بایست در سرزمین خود با دشمنان بجنگد.

سعیدی با اشاره به اعترافات دشمنان، بیان کرد: آقای نتانیاهو می‌گوید امروز می‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم که رهبر آن از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت‌ها را به خود جلب کرده است.

وی افزود: این رکن اول یعنی رهبری است. مردم باید بفهمند آن کسی که فتنه‎ها و غائله‌های داخلی و منطقه ای را با سر انگشت تدبیر حل کرده، معجزه ولایت فقیه یعنی شخص امام یا رهبر معظم انقلاب بوده است.

سعیدی با بیان اینکه رکن دوم عامل پیروزی انقلاب، مردم هستند، عنوان کرد: خداوند تدبیر کرده، حق حاکمیت با خدا و قدرت حاکمیت با مردم است هر کجا که مردم پای رهبری الهی ایستادند حاکمیت شکل گرفت. نقش مردم هم در حدوث انقلاب و هم در بقای انقلاب است. انقلاب چهل سال ماند و توانست دنیا را مات و مبهوت کند و تمام نقشه‌های آمریکا را در منطقه غرب آسیا خنثی کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به وظایف مردم، تصریح کرد: یک وظیفه شناخت رهبری است. مردم باید سخن رهبری در مراحل مختلف به خصوص در انتخابات را بشنوند. مردم در چهار قوه مجریه، مقننه، شوراها و خبرگان نقش دارند. اگر مردم به نقش خود در این 4 قوه توجه نکنند ممکن است از ناحیه هر یک از این قوا انقلاب مورد خدشه قرار گیرد. وظیفه دوم ولایت مداری یعنی ایستادن پای آرمان‌های رهبری است.

وی افزود: وظیفه سوم شریعت محوری یعنی پایبندی به دین و شریعت و دینی جامع و کامل است که دین اسلام دینی جامع و کاملی می‌باشد. مردم اگر بناست به کمال برسند باید به شریعت الهی پایبند باشند. احکام الله تدبیر ذات باری‌تعالی است. قوه مجریه در حاکمیت شریعت نقش دارد. بدون قدرت و سیستم حکومتی نمی‌توان شریعت را پیاده کرد. بنابراین شریعت‌محوری یکی از الزامات بقای انقلاب و حضور مردم است.

سعیدی با بیان اینکه وظیفه چهارم اطاعت از رهبری است، عنوان کرد: ما باید برای حکومت جهانی آخرین حجت خدا آماده شویم و این نیاز به ظرفیت بالای مردم دارد. این ظرفیت بالا باید باشد تا زمینه ظهور حجت خدا فراهم شود. وظیفه دیگر جهاد و مبارزه در راه آرمان‌های رهبری است. رهبری آمریکا را شیطان و دشمن می‌داند و این باید برای ما سرلوحه باشد. آخرین وظیفه نیز استقامت در حدوث و بقا است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه سومین رکن انقلاب شریعت است، خاطرنشان کرد: دین خدا و شریعت الهی، منشور الهی زندگی انسان است. یک سری قواعدی، بایدها و نبایدها، خوب و بدها، مقدس و نامقدس‌ها، حلال و حرام‌ها وجود دارد که قواعد زندگی در شهر است یک سری هم قواعد زندگی در محیط خانه است. شریعت تمام این موارد را در برگرفته و برای تکامل باید به آن‌ها توجه شود.

سعیدی با بیان اینکه هیچ انقلابی به جز انقلاب‌های توحیدی به اندازه‌ انقلاب اسلامی ایران مورد دشمنی و تهدید قرار نگرفته است، عنوان کرد: مردم باید بدانند که باید از انقلاب و حکومت دینی نگهداری کرد. اولین تهدید از ناحیه دشمن متوجه شخص رهبری است. تمام تلاش دشمن این است که رهبری را مورد حمله قرار دهد. مردم باید توجه کنند و هشیار باشند.

وی ادامه داد: سایت‌ها و فضای مجازی آفتی شده است. تلگرام با فضای مجازی دو چیز است و کسی عنوان نمی‌کند که فضای مجازی باید بسته شود اما سوال این است که اگر اتوبان دست دشمن باشد و دشمن در این اتوبان در طول روز مواد منفجره و مواد مخدر عبور می‌دهد، تکلیف چیست؟ بحث این است که اتوبان دست دشمن است و دشمن آن را مدیریت می‌کند. بحث کنترل و مهار این شبکه‌های ولنگ و باز است. لبه تیز دشمن متوجه رهبری است باید با همه وجود از آرمان‌های رهبری و حریم رهبری پاسداری و حمایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تهدید دوم بحث شریعت است، تصریح کرد: نباید بی‌تفاوت بود. مردم باید توجه داشته و بی‌قرار باشند. بحث بدحجابی و بی‌حجابی، عرفی‌سازی برخی مسائل و بی‌تفاوتی مردم بسیار نگران کننده است. نباید مردم از کنار این قضایا بگذرند. بحث دوم بی‌تفاوتی مسئولان است. دولت در ترویج اخلاق نقش دارد. زمانی که خداوند تمکن اداره جامعه را به دست بندگانش می‌سپارد از آنان توقع دارد. اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر الزاماتی دارد. باید زمینه گرایش ارزش‌ها برای مردم فراهم شود. دولت مسئولیت و نقش دارد.

وی افزود: دشمن دنبال تغییر ذائقه و فرهنگ، تخلیه روحیه انقلابی و بی‌تفاوتی نسبت به دین و انقلاب است. این امانت الهی است. ولایت‌فقیه، ولی‌فقیه، شریعت و انقلاب امانت الهی هستند، تکلیف این است که این امانات الهی پاسداری شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید