لاریجانی: مشکلاتی در اقتصاد داریم اما مانند ترامپ عقب‌افتاده ذهنی نیستیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
    کد خبر :221983

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به هیچ کس و جناحی تعلق ندارد و ۲۲ بهمن روز ملی ایران و متعلق به ملت است.

علی لاریجانی در پایان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و در جمع مردم شیراز، گفت: امروز انقلاب اسلامی به همت مردم در آستانه چهل سالگی است و پس از فراز و فرودهای بسیار و خارج شدن از توطئه‌های دشمنان به جایگاهی با عزت و کرامت دست یافته است.

او با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان علیه ملت ایران در آستانه دهه فجر و روز ۲۲ بهمن، گفت: دشمن از هر وسیله‌ای در این روزها برای مایوس کردن ملت بهره برد تا در سی و نهمین بهار پیروزی، ایران و ملت ایران از نشاط درخور بهره‌مند نشوند اما آنگونه که رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کردند دیدیم که این روز از چه درخشندگی بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این برهه حساس از دوران انقلاب و نظام اسلامی باید فهمید چرا دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است.

لاریجانی با اشاره به دوران انقلاب و اقدامات آمریکا و سردمداران استکبار جهانی برای سرکوب کردن ملت، گفت: تمام توطئه‌ها و اقدامات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با هوشمندی ملت و وقت‌شناسی امام خنثی شد. اقداماتی نظیر کودتایی به رهبری ژنرال هایزر و ترورها و اختلاف‌افکنی‌های منافقان و مارکسیست‌ها.

به گزارش ایسنا،وی گفت: در بدو انقلاب آمریکا گروهک‌ها را به جان مردم انداخت. آنان شروع کردند به ترور و منافقان و مارکسیست‌ها انواع تهمت‌ها را به سران و شخصیت‌های انقلاب وارد کردند. آنها با هدف مایوس کردن ملت و خالی کردن اطراف امام به شخصیت‌هایی نظیر شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید مطهری و شهدای محراب تهمت‌های فراوان زدند.

لاریجانی با بیان اینکه برخی در ابتدای انقلاب فریب آمریکا را خوردند، به مظلومیت شهید بهشتی و تهمت‌های ضد انقلاب به آن شهید اشاره و تاکید کرد که امام به همین دلیل شهید بهشتی را مظلوم خطاب کرد.

او ادامه داد: ‌در اطلاعیه فرقان پس از ترور شهید مطهری، آن شهید را به زراندونزی و داشتن خانه و اتومبیل متهم می‌کردند. آنها نمی‌دانستند که شهید مطهری یک ریال هم از سهم امام استفاده نمی‌کرد بلکه او یک سنگر ایدئولوژیک برای انقلاب بود.

لاریجانی گفت: بعدها در اسناد لانه جاسوسی مشخص شد که گروه فرقان با آمریکا و لانه جاسوسی مرتبط بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحریک صدام از سوی آمریکا و دیگر مخالفان انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: تمام کشورها با حمایت از صدام جنگی بزرگ را علیه ایران آغاز کردند. انواع سلاح‌ها را حتی شیمیایی در اختیار او قرار دادند به طوریکه یکی از رهبران کشورهای منطقه که دوستی از قبل با ایران داشته و دارد نقل می‌کرد که به فاصله چند روز قبل از شروع جنگ با شاه وقت اردن تماس گرفته شد و اعلام شد که تا یک هفته دیگر قادسیه تکرار و تهران تسخیر می‌شود.

وی گفت: در دوران جنگ حتی دشمنان از انجام کودتا هم کوتاه نیامدند و کودتای نوژه را برنامه‌ریزی کردند.

او با بیان اینکه هشت سال جنگ با دفاع جانانه ملت به سرافکندگی استکبار جهانی انجامید، گفت: ما البته در جنگ هزینه سنگینی را پرداختیم. صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کردیم و بالغ بر هزار میلیارد دلار خسارت مادی به کشور وارد شد.

لاریجانی با بیان اینکه متوسط درآمد سالانه طی ۳۹ سال گذشته کمتر از ۳۵ میلیارد دلار در سال بوده است، گفت: این نشان می‌دهد که اگر از محل درآمد نفت هیچ هزینه‌ای برای حل مشکلات مردم و بهبود شرایط اقتصادی انجام نمی‌شد و تمام درآمد صرف رفع خسارت‌های دوران جنگ می‌شد حداقل ۳۰ سال طول می‌کشید تا خسارت‌ها جبران شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران جنگ، ملت ایران درس مهمی به دشمن داد، گفت: درس مردم ایران به دشمنان این بود که انقلاب و ملت انقلابی ایران در برابر هیچ کس خصوصا شیطان بزرگ کمر خم نخواهد کرد. ایران و ملت ایران حریفی سخت است و همان درس باعث شد که دیگر دشمنان جرات راه انداختن جنگی دیگر را به مخیله راه ندهند.

لاریجانی گفت: انقلاب ما به ۱۰ سالگی که رسید امام به عنوان ناجی ملت از میان ما رفت و دشمن غوغا به پا کرد تا مملکت را به هم بریزد و امنیت را خدشه‌دار کند اما ملت با انتخاب امام خامنه‌ای (دامت برکاته) راه و رسم امام را در رهبری امت استمرار بخشید.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته تاکنون همه آحاد مردم برای آبادانی کشور اهتمام کردند و کارهای بزرگی را سامان دادند، گفت:‌ در دوران انقلاب در تولید فولاد ۴۸۰۰ درصد بیش از سال ۵۷، در آلومینیوم سه هزار درصد بیش از سال ۵۷، در تولید کاشی و سرامیک دو هزار درصد بیش از سال ۵۷ و در تولید سنگ آهن هفت هزار و ۵۰۰ درصد و در تولید مس ۶۷ هزار درصد، در تولید سرب و روی هفت هزار درصد به نسبت سال ۵۷ رشد داشتیم.

لاریجانی با بیان اینکه رشد ارزش افزوده بخش صنعت در این سال‌ها هفت برابر اول انقلاب بوده است و از ۱۰ میلیارد به ۷۰ میلیارد رسیده است، گفت: در تولید گندم، جو، گوشت و لبنیات خودکفا شدیم و به طور متوسط ۳۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ۳۹ سال گذشته در بخش بهداشت حرکت عظیمی انجام شد، گفت: متوسط عمر از ۵۵ سال در ابتدای انقلاب به ۷۵ سال رسیده است و این نشان از جهشی جدی در این حوزه است.

او با بیان اینکه فارس و شیراز امروز بهترین و توانمندترین متخصصان در حوزه پزشکی و درمان را دارد و کارهای ارزشمندی در سطح استانداردهای بین‌الملل در این بخش سامان داده است، گفت: شاخص پزشک به جمعیت در طول انقلاب اسلامی شش برابر شده است. در حوزه آموزش عالی و دانشگاه‌ها شاهد فعال شدن دانشگاه در اقصی نقاط کشور هستیم و اعضای هیات علمی از هفت هزار به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

لاریجانی با اشاره به رشد شاخص‌های زیرساختی کشور در حوزه راه، راه‌آهن و توسعه حمل و نقل هوایی، گفت: بر اساس اعلام بانک جهانی درآمد سرانه در ایران نسبت به سال ۵۷ سه برابر شده است به طوریکه از حدود دو هزار دلار به هفت هزار دلار افزایش داشت و رشد تولید ناخالص ملی از ۲۵۰ میلیارد دلار به ۵۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: البته در کنار این پیشرفت‌ها نواقصی هم وجود داشته و دارد. بخشی از این نواقص‌ مربوط به تحریم‌ها و فشارها، بخشی به مسائل طبیعی نظیر خشکسالی و برخی اشکال‌ها نیز به نقص در مدیریت‌ها باز می‌گردد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها و فشارهای فراوانی را از ابتدای پیروزی انقلاب به ایران و ملت ایران تحمیل کرده‌اند، به پرونده PMD به عنوان یکی از نمونه‌های این فشارها اشاره و اضافه کرد: آنان ایران را به شورای امنیت کشاندند و فشارهای بین‌الملل فراوانی به ایران تحمیل کردند اما بعد از برجام هسته‌ای، پرونده PMD هم بسته شد و این نشان داد که همه فشار و تحریم‌ها برای چه بود.

لاریجانی با بیان اینکه تلاش‌ها در سطوح دولت و مجلس برای مقابله با بحران‌هایی نظیر خشکسالی تا رسیدن به نتیجه مطلوب تداوم دارد، در خصوص روابط مدیریتی نیز گفت:‌ جمعیت ایران از ۳۶ میلیون نفر به ۸۰ میلیون نفر رسید و به همین دلیل اشتغال موضوع عمده ما شد و بخشی از نقش مدیریت‌ها مربوط به همین امر است. در کنار سرمایه‌گذاری‌ها به نحوی ساماندهی نشد که سرعت سرمایه‌گذاری متناسب با رشد جمعیت بیشتر شده و شتاب بالاتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه تکنولوژی‌های نوین حرکت‌های قابل تامل و تاثیرگذاری را داشته است، از پایین بودن سرعت رشد ایران در حوزه ICP خبر داد و گفت: به دلیل اینکه سرعت رشد ما در این حوزه زیاد نبود با جهان فاصله پیدا کردیم لذا باید در این حوزه به کارها سرعت بخشیم زیرا در شرایط کنونی زندگی تمام عرصه‌ها با این حوزه ارتباط دارد.

او بر لزوم دستیابی به تحولات سریع در تمام بخش‌ها و با همت تمام دستگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: رسیدن به رشدی مطلوب و تحولی سریع در عرصه‌های مختلف به دلیل برخورداری کشور از منابع گسترده و خصوصا نیروی انسانی توانمند و متخصص و با توجه به بسترها و زیرساخت‌های توسعه‌ای که تا حدی فراهم شده امکان‌پذیر است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران تجربه کارهای سخت مانند فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای را دارد و نشان داده می‌تواند حرکتی پرشتاب ایجاد کند، گفت: حال باید به این سوال پرداخت که چرا در این برهه زمانی استراتژی اصلی دشمن، ایجاد بهم‌ریختگی ذهنی و فکری است. آنها تمام رفتارهای ملت را رصد کرده و می‌کنند.

وی گفت: ملت ایران سابقه تمدنی بسیار دارد. هوشمند و وقت‌شناس است و مثل بعضی ملت‌ها نیست که بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم با کشیدن چند خط روی نقشه کشورشان به وجود آمده باشد. ایران قرن‌ها بوده،‌ هست و خواهد بود و این ملت عقبه فکری وسیعی دارد. در خاورمیانه و به اقرار کارشناسان تنها کشورهای ایران و مصر پایدار و با سابقه است. این کشورهایی که رژه می‌روند و قصد دارند خود را به ترامپ و وابستگان ترامپ بچسبانند عقبه‌ای ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همه جایگاه ایران را می‌دانند و به خاطر همین در زمینه موشکی حرف مفت می‌زنند. اگر ملت ایران مصمم به تغییر باشد به واسطه توانمندی جوانانش این تحول را محقق می‌کند پس دشمن به دنبال این است که مانع ایجاد کند.

لاریجانی با بیان اینکه تلاش دشمن برای ایجاد مانع بر سر راه تحولات ایران و توسعه در این کشور دو رکن دارد، گفت: رکن اول مایوس کردن ملت با روش‌های رسانه‌ای و القای اینکه اصلاح و تغییر ممکن نیست، بوده و دشمن تلاش دارد مردم را دلسرد کند.

او تصریح کرد: در این ارتباط باید به رییس‌جمهور آمریکا گفت ما اگر خواستیم و مشکلاتی خصوصا در عرصه اقتصاد داریم اما مانند تو یک عقب افتاده ذهنی نیستیم. ملت ما از هوشمندی و قدرت فکری خوبی برخوردار است.

لاریجانی ادامه داد: دومین رکن در اقدامات دشمن، ایجاد اختلاف در داخل کشور است. قطعا توسعه شتابان بدون وحدت ممکن نیست. در یک خانواده که پیوندهای خونی و عاطفی وجود دارد اگر اختلاف پدید آمد ادامه کار مشکل است چه رسد به یک کشور که ممکن است آن پیوندهای موجود در خانواده در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل پروفسور اختلاف‌افکنی هستند، گفت: همه باید بدانند ملت ایران راهی را انتخاب کرده که مردم‌سالاری دینی است و مسئولان این کشور چه در قوه مجریه، چه در قوه مقننه و چه سایر بخش‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اراده این ملت انتخاب می‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سند استراتژیک آمریکا، ایران به عنوان چالش اصلی این کشور در منطقه خاورمیانه مطرح شده است، به اتهامات واهی آمریکایی‌ها به مردم ایران اشاره و اضافه کرد: باید به آنان گفت مگر نمی‌بینید ایران گاه به تنهایی در مقابل داعش ایستادگی کرد حال آنان می‌گویند ایران طرفدار تروریسم است، مگر طالبان را ایجاد نکردید، مگر وزیر اسبق خارجه آمریکا به صراحت در کتاب خود ننوشت که آمریکا داعش را به وجود آورد، مگر همین رییس‌جمهور کم حافظه کنونی آمریکا بارها در تبلیغات انتخاباتی‌اش نگفت دولت اوباما داعش را ایجاد کرد و مگر نه اینکه اکنون آمریکا به فکر انتقال داعش به افغانستان است، حال ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنید.

لاریجانی تاکید کرد که ایران مشهور به صبر، علم و بردباری است اما باید بترسید از روزی که صبر و بردباری ملت ایران به پایان برسد. تمام این داستان‌سرایی‌ها توسط آمریکا و حامیان و سرکردگانش برای آن است که امنیت ما را مختل کنند و جواب ملت ایران نیز به آنان روشن است. ملت ایران قطعا در راهی که انتخاب کرده موفق خواهد شد و خوب است دشمن چشم‌ها را باز کرده و این پاسخ را به روشنی ببیند و بشنود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید