الزام ۵ دسته از تجهیزات پزشکی برای الصاق برچسب اصالت

    کد خبر :221893

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، جزئیات الصاق برچسب اصالت بر روی تجهیزات و ملزومات پزشکی را تشریح کرد.

دکتر رضا مسائلی با عنوان این مطلب که الصاق برچسب اصالت کالا بر روی پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابتدای سال آینده اعمال می شود، گفت: با الصاق این برچسب نگرانی بیماران، پزشکان، مصرف کنندگان و عرضه کنندگان در حوزه تامین محصولات با کیفیت مرتفع می‌گردد.

وی افزود: با الزامی شدن برچسب اصالت کالا، هموطنان می توانند در مطب ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و… ، کالای پزشکی با اصالت را خریداری و مصرف نمایند.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه به معرفی پنج دسته از تجهیزات پزشکی که مشمول این برچسب می شوند، پرداخت و گفت: تجهیزات و مواد دندانپزشکی، ملزومات آزمایشگاهی، تجهیزات و ملزومات پزشکی خانگی و عرضه شده در فروشگاه ها و شرکت های تجهیزات پزشکی، ملزومات پزشکی نازایی و ایمپلنت های ارتوپدی، می بایست از ابتدای سال آینده این برچسب را داشته باشند.

مسائلی تاکید کرد: الصاق برچسب اصالت کالا الزامی بوده و تمامی فعالان این حوزه در زمینه خرید، فروش و…، باید از ابتدای سال ۹۷ ضوابط و مقررات ابلاغ شده را رعایت کنند.

به گزارش مهر ، وی گفت: از تمامی فعالان حوزه تجهیزات پزشکی خواسته شده با برنامه ریزی های مناسب و زمانبندی لازم به گونه ای عمل کنند تا پس از شروع طرح با مشکل مواجه نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید