روند صعودی سکه در ایران همسو با بازار جهانی

    کد خبر :221789

یک کارشناس طلا و ارز با تاکید بر این‌که روند افزایش قیمت طلا با شیب تند تا شب عید و با شیب ملایم تا نیمه اول سال آینده ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی در زمینه پیش فروش سکه مبنی بر تثبیت بازار عملا نسخه سوخته بود.

علی حیدری  نوسانات طلا و سکه در بازار داخلی را تابع دو فرایند داخلی وبین المللی دانست و تصریح کرد: در حیطه بین‌المللی بازار دی ماه تقریبا استارت سال جدید میلادی را زد و به دلیل این‌که عمده کسانی که در بازار دلار بین الملل سود کردند از این بازار خارج شده و منتظر تحولات سال جدید میلادی شدند.

وی ادامه داد: در این شرایط عمده سرمایه ها به سمت بازار طلا هجوم برد که این هجوم سرمایه ها سبب افزایش قیمت شد.

این کارشناس طلا و ارز با اشاره به این‌که در ایران افزایش قیمت اونس جهانی هم‌زمان با افزایش نرخ دلار بود خاطرنشان کرد: این دو از عوامل اصلی ادامه روند افزایش قیمت طلا و سکه در ایران است.

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین،وی سیاست تثبیت سازی نرخ ارز توسط دولت را عامل افزایش نرخ ارز دانست و اضافه کرد: افزایش نرخ ارز در ایران نتیجه سیاست های تکراری دولت ها است که با یک دیدگاه ارز را هدایت می‌کنند.

حیدری با بیان این‌که ساختار دولت و سیستم فکری و سیاست گذاری آن از لحاظ اقتصادی حداقل 30 سال دیرکرد دارد، توضیح داد: دولت ها در کشورهای پیشرفته و رو به پیشرفت در بازار نقش نظارتی داشته و فقط در شرایط بحران دخالت می‌کنند اما آن‌چه که دولت ما انجام می‌دهد در حال حاضر مسکنی است نسبت به عملکردی که خودش اعمال کرده است.

این کارشناس بازار طلا و ارز در پایان افزود: روند سکه در ایران کماکان همسو با بازار جهانی تا اوایل اردیبهشت ماه سال 97 صعودی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید