درخواست پوتین از نتانیاهو پس از سرنگونی اف ۱۶ اسرائیل

    کد خبر :221600

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار اجتناب از هر گامی که دور جدید درگیری‌ها در منطقه را شعله‌ور کند، شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه شنبه در واکنش به حمله جنگنده رژیم صهیونیستی به سوریه و ساقط شدن آن به وسیله پدافند هوایی، گفت همه طرف‌ها باید از اقداماتی که منجر به درگیری‌های جدید در منطقه می‌شود اجتناب کنند.

پوتین این اظهارات را در پاسخ به تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ساقط شدن جنگنده این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه، پس از تجاوز نظامی به خاک این کشور، بیان کرد.

نتانیاهو در این تماس با ادعای اینکه «یک پهپاد ایرانی از اراضی سوریه به داخل اسرائیل» فرستاده شده بود، گفت: «مدت‌هاست که درباره خطر گسترش حضور ایران در سوریه هشدار می‌دهم.»

وی در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود افزود: «ایران تلاش می‌کند تا از اراضی سوریه برای حمله به اسرائیل و دستیابی به هدفی که به آن اذعان کرده، یعنی نابودی اسرائیل، استفاده کند. دیروز صبح، ایران گستاخانه حاکمیت ما را نقض کرد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» بر اساس بیانیه کاخ کرملین، پوتین در این تماس تاکید کرد که باید از هر حرکتی که منجبر به افزایش تنش‌ها در منطقه و شروع دور جدید درگیری‌ها شود، اجتناب کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که صبح دیروز یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف قرار یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید