آغاز توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب از امروز در تهران

    کد خبر :221539

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کالاهای اساسی از جمله برنج، مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ از امروز با قیمت مصوب تنظیم بازار توزیع می‌شود.

کریم ذوالفقاری ، از آغاز توزیع کالاهای اساسی در پایتخت خبر داد و گفت: این کالاها شامل برنج، مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار، تعاونی مصرف کارکنان، بنک‌داری‌های سطح شهر تهران و تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود.

وی در مورد قیمت این کالاها هم گفت:‌ برنج وارداتی بر اساس نوع و رقم آن با سه قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 600 تومان، 3 هزار و 900 تومان و 2 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی گوشت قرمز بین 31 هزار و 500 تا 33 هزار تومان خواهد بود و هر کیلوگرم مرغ نیز 6 هزار و 200 تومان و تخم‌مرغ شانه‌ای 12 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه بهاره در 4 نقطه پایتخت که کالاهای اساسی را عرضه می‌کند خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از نهم اسفند به مدت 10 روز برپا می‌شود که مکان‌های آن حکیمیه در شرق تهران، مصلا در مرکز تهران، ‌بوستان ولایت در جنوب تهران و پارک ارم در غرب تهران مجوز دریافت کرده‌اند که البته ممکن است به 5 نقطه افزایش یابد.

وی بر این نکته تأکید کرد که با توجه به اینکه مصرف خانوار در ماه پایان سال و برای شب عید ممکن است افزایش داشته باشد، قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تأیید و نهایی شده است.

به گفته ذوالفقاری اقلام اساسی ازجمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و تخم‌مرغ برای استان تهران به میزان کافی ذخیره شده و نگرانی بابت تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.

هر ساله برای جلوگیری از زیاده‌خواهی دلالان و واسطه‌ها متولیان تنظیم بازار اقدام به عرضه کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های بهاره می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را در حد تعادلی نگه دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید