دبیرکل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد

نیاز هلال احمر به افزایش بالگردها/در زلزله کرمانشاه از مردم عقب ماندیم

    کد خبر :221071

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: اعتراف می‌کنم در زلزله کرمانشاه در حوزه مشارکت‌های مردمی، ما از مردم عقب ماندیم و جوابگوی جمع‌آوری حجم عظیم کمک‌های آنان نبودیم.

محمود محمدی‌نسب در آئین افتتاحیه مجتمع امدادی و اداری جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی به مناسبت دهه فجر، عنوان کرد: غالب مردم کرمانشاه کرد هستند، اما پس از زلزله کرمانشاه تمام اقشار جامعه از هر نژادی برای کمک‌رسانی بسیج شدند، با وجود شرایط بد اقتصادی باز هم شاهد کمک‌های بی‌شائبه مردم در این خصوص بودیم که این مهم در نوع خود بی‌نظیر بود و یک حماسه قلمداد می‌شد.

وی بیان کرد: در افتتاح پروژه عمرانی امروز به عینه دیدم که دوستی و صمیمیت مطلوبی بین مسئولین، نمایندگان مجلس و دیگر دستگاه‌های این استان وجود دارد که نشأت گرفته از همدلی مسئولان است، این هم‌افزایی نفع کلی برای دستگاه‌ها و مردم در بر دارد و در برخی استان‌ها چنین همدلی بین مسئولین ایجاد نشده، در نتیجه انرژی که باید صرف وظایف اصلی شود، در پرداختن به حواشی هدر می‌رود .

محمدی‌نسب عنوان کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های عمرانی استان با قوت پیش روند و در مرحله اول اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در مراحل بعدی خرید تجهیزات و احداث مراکز جدید مورد نیاز دنبال شود .

وی افزود: نیروهای داوطلب بدنه اصلی جمعیت هلال‌احمر را تشکیل می‌دهند، این نیروها رابطه استخدامی با سازمان ندارند و آنها بخشی از وقت و عمر خود را به اهداف خداپسندانه اختصاص داده‌اند، از اینرو آنها زلال‌ترین و صاف‌ترین افراد این مملکت محسوب می‌شوند .

محمدی‌نسب ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر متکی به نیروهای دواطلب است که به یمن و برکت این مهم و تعداد زیاد دواطلبین، این سازمان از حیث نیروی انسانی مشکلی ندارد، اما به لحاظ امکانات با استانداردها فاصله داریم، در حال حاضر در همه کشور از لحاظ امکاناتی مانند تعداد خودروها، هلیکوپتر و غیره با کمبود مواجه هستیم که استان مرکزی نیز با این مسائل درگیر است .

محمدی با بیان اینکه استان مرکزی در بعد حوادث مستعد است، ادامه داد: استان مرکزی در خصوص امداد جاده‌ای کریدور ۱۷ تا ۱۸ استان دیگر است، صنعتی بودن و حوادث ناشی از آن و گسل تلخاب و خطر زلزله، از جمله حوادثی است که این استان را تهدید می‌کند، در نتیجه آمادگی برای حوادث گوناگون در این منطقه ضرورت دارد، در همین راستا هم ما کمک می‌کنیم و هم از مسئولان می‌خواهیم که ما را همراهی کنند.

محمدی‌نسب بیان کرد: یکی از دلایل سفر به استان مرکزی قدردانی از زحمات داوطلبان در اتفاقات گوناگون است، همچنین وظیفه خود می‌دانم که از تمام افرادی که در زلزله کرمانشاه ما را یاری دادند، تشکر کنم، همدلی و کمکی که در کرمانشاه اتفاق افتاد بی‌نظیر بود و در نتیجه آن، هلال‌احمر توانست وظیفه خود را به درستی ایفا کند.

به گزارش ایسنا محمدی‌نسب همچنین در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: استان مرکزی به لحاظ موقعیت سوق‌الجیشی، بخشی از کریدور حمل و نقل استان‌های دیگر محسوب می‌شود، بر همین اساس نیاز به امکانات بسیاری دارد .

وی بیان کرد: حضور مسئولان محلی در افتتاح این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار بود، رضایت آنها از عملکرد این سازمان نیز گام مثبت دیگری بود و در این راستا آنها قول مساعدت دادند، ما نیز حمایت خود را اعلام می‌کنیم تا شاهد ارتقاء جمعیت‌ هلال‌احمر در استان مرکزی باشیم .

محمدی نسب درباره آمادگی این سازمان در حوادث متعدد، ادامه داد: به صورت ذاتی جمعیت داوطلب هلال‌احمر به میزان قابل توجهی است، همچنین به دلیل حادثه‌خیز بودن کشور ما، معمولا جمعیت هلال‌احمر در میدان عمل، فعالیت‌های بسیاری داشتند، در مجموع سطح آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با حوادث بالاست.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر بخشی از مجموعه مدیریت بحران محسوب می‌شود و هر چه بتوانیم با سایر دستگاه‌ها تعاملات بهتری داشته باشیم و آنها نیز وظیفه خود را بدرستی انجام دهند، طبیعتا شرایط برای خدمت‌ ما بهتر می‌شود .

محمدی‌نسب اضافه کرد: امیدواریم با مساعدت دولت و مسئولان، امکانات این سازمان را از لحاظ کمیت و ارتقاء تکنولوژی گسترش دهیم تا بتوانیم موثرتر عمل کنیم .

وی بیان کرد: حوزه امداد هوایی بخش مهمی محسوب می‌شود، این حوزه به دلیل سرعت حضور در محل حادثه و دسترسی به مناطق صعب‌العبور اهمیت بسزایی دارد و در حال حاضر در کل کشور از بعد فاصله، پوشش بالگرد صد در صدی وجود دارد، اما برای اینکه واحد امداد هوایی چابک‌تر شود، نیازمند افزایش تعداد بالگردها هستیم و چنانچه بتوانیم از کمک‌های دولتی در این خصوص استفاده کنیم می‌توانیم امداد هوایی را ارتقاء دهیم .

مرکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استان مرکزی افتتاح شد

مرکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استان مرکزی با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین در سفر دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به استان مرکزی، فاز یک تجهیزات فیزیکی، دستگاه های کنترلر و ویدئو وال و دکل بی سیم مرکز فرماندهی عملیات مدیریت بحران استان مرکزی با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با حضور محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر و سلیمی معاون امداد و نجات این جمعیت به بهره برداری رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید