سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

اجازه سوءاستفاده مدارس غیردولتی را از مصوبه حذف آزمون تیزهوشان نمی‌دهیم

    کد خبر :221035

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره احتمال سوق پیدا کردن به مدارس غیردولتی با مصوبه حذف آزمون تیزهوشان و وقوع برخی سوءاستفاده‌ها اظهار کرد: قطعا مجلس و دولت اجازه نمی‌دهند منافع سوء افرادی در این مسیر تامین شود، مدارس غیردولتی به صورت جدی تری کنترل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، میرحمایت میرزاده با بیان اینکه تصمیمی که پیرامون حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و سایر مدارس خاص در شورای عالی گرفته شد در راستای هماهنگی‌های قبلی در کمیسیون آموزش با وزرای علوم و آموزش و پرورش و پیرامون حذف کنکور بود اظهار کرد: ما در مجلس از این تصمیم خوب و بموقع حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت برخی نمایندگان با این مصوبه و پیگیری برای ملغی کردن آن گفت: نمایندگان آزاد هستند درباره مسائل کشور اظهار نظر کنند، اما ضرورتی برای ورود مجلس به این موضوع احساس نمی‌شود زیرا شورای عالی آموزش و پرورش از جایگاه تقنینی برخوردار است. اتفاقا این تصمیم در راستای اجرای سند تحول بنیادین و دغدغه‌های رهبری برای اجرای سند اتخاذ شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مصوبه بیش از همه به نفع سمپاد و دانش آموزانی است که در این مدارس تحصیل می‌کنند. در شورای عالی نیز با توجه به اسناد بالادستی تصمیم گرفته شده است.

به اعتقاد وی، متاسفانه دانش‌آموزان در مدارس سمپاد غرق دروس خاصی می‌شوند و معمولا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ می‌شود هرچند موارد استثنایی وجود دارد.

میرزاده با طرح این پرسش که چه کسی گفته فقط تیزهوش در ریاضی و علوم داریم؟ گفت: چرا مرکز سمپاد وارد رشته‌های مهارتی و علوم انسانی نشده اند؟

وی افزود: همه دانش آموزان تیزهوشان فرزندان ما هستند. اینها باید در میان دانش آموزان دیگر و در جامعه باشند و از آنها که بهره هوشی بالایی دارند استفاده شود. همانطور که ما شهر و جامعه جداگانه تیزهوشان نداریم آنها هم باید در میان مردم زندگی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید