نخستین شهر سلولی ایران ساخته می‌شود

    کد خبر :22098

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت نخستین شهر سلولی ایران خبر داد.

امیر علی حمیدیه در همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی با اشاره به اینکه آرزوی بشر برای افزایش طول عمر با بازسازی سلول‌ها امکان‌پذیر است، اظهار داشت: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی در سال 2016 به رتبه 20 رسید و در منطقه نیز در رتبه دوم قرار داریم.

حمیدیه ادامه داد: بطوریکه هم اکنون از ترکیه در زمینه دانش سلول‌های بنیادی بسیار جلوتر هستیم و حتی در سال 2016 نیز از رژیم اشغالگر اسرائیل نیز در سلول‌های بنیادی پیشی گرفتیم ولی باید کارآزمایی ما در سلول های بنیادی بیشتر شود.

وی با تشریح اقدامات متعدد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برخی تندروی‌ها در این حوزه  که در گذشته صورت پذیرفت و در نتیجه باعث کندروی‌هایی شد، بر ایجاد یک نظام منظم در زمینه سلول‌های بنیادی تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست  جمهوری همچنین از ساخت نخستین شهر سلولی ایران در حوزه دانش سلول‌های بنیادی در کشور خبر داد و افزود: در این شهر سلولی که مشابه شهر سلولی در آمریکا خواهد بود اما در ابعاد کوچکتر؛ این شهر سلولی را در دانشگاه خوارزمی البرز تاسیس خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید