خطر افزایش گرایش دختران دانش‌آموز به دخانیات

    کد خبر :220890

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امور تربیتی در آموزش و پرورش عملاً تعطیل شده است، گفت: انکار گرایش دختران به اعتیاد و سیگار به معنای پاک کردن صورت‌مسئله است.
به گزارش فارس: به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به افزایش گرایش دانش‌آموزان دختر زیر 14 سال به قلیان و سیگار طبق آخرین اخبار اعلامی، گفت: انکار گرایش دختران به اعتیاد و سیگار به معنای پاک کردن صورت‌مسئله است و درمانی در پی نخواهد داشت به همین دلیل رسانه‌های جمعی همچون صداوسیما باید در این زمینه با تولید برنامه به خانواده‌ها هشدار داده و مسئولان آموزشی و فرهنگی برنامه‌های عملی و کاربردی برای مقابله با این آسیب ارائه دهند.

وی ادامه داد: امور تربیتی در آموزش و پرورش عملاً تعطیل شده است هرچند معاونتی به ظاهر در این راستا وجود دارد اما آموزش و پرورش صرفاً در زمینه آموزشی فعالیت دارد با این وجود در همین حوزه نیز کاستی‌های بسیاری دیده می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها و مسئولان باید نسبت به وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان احساس خطر کنند، اظهار کرد: همگی باید با فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری و گرایش بیشتر دانش‌آموزان به مواد مخدر، دخانیات و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش کنیم.

سلیمی با تأکید بر اینکه در زمینه خودسازی نسل جدید ناتوان بوده‌ایم، بیان کرد: این خودسازی باید توسط پدر و مادرها و مسئولان نیز صورت بگیرد تا نتیجه آن در نسل جدید دیده شود، متأسفانه نسل جوان در میان دعواهای سیاسی در حال از بین رفتن هستند لذا باید برای نجات کشور و این کودکان، نوجوانان و جوانان بااستعداد دلسوزانه اقدام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید