دولت یارانه را قطع نخواهد کرد/ توزیع سبد کالا ظرف روزهای آینده

    کد خبر :22089

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت یارانه را قطع نخواهد کرد، گفت: قبل از ماه مبارک و ظرف روزهای آینده سبد غذایی بین اقشار کم‌درآمد توزیع خواهد شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه “ما برای تقویت بنیه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم” گفت: بحث هسته‌ای، دفاعی و نظامی نبود و ما می‌توانستیم با محدود کردن بخشی از فعالیت‌ها و با نگه داشتن اصل غنی‌سازی کارمان را پیش ببریم همچنان که امروز کارهای ما در بخش هسته‌ای خوب پیش می‌رود.

وی درباره یارانه‌ها در دولت دوازدهم اظهار داشت: دولت یارانه را قطع نخواهد کرد هدایت منابع یارانه را به‌سمت اشتغال و تولید در چارچوب آنچه در قانون تعیین شده است پیش خواهد برد.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: دولت مانند سنوات گذشته تلاش می‌کند همه اقلام مورد نیاز مردم را برای نیازمندی‌های ویژه ماه رمضان تأمین کند و نظارت کافی درباره قیمت‌ها داشته باشد.

نوبخت ادامه داد: قبل از ماه مبارک، ظرف روزهای آینده سبد غذایی به‌تناسب نیازهای ماه مبارک رمضان بین اقشار کم‌درآمد توزیع خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های انتخاباتی دولت نیز گفت: در ارتباط با مسکن در چارچوب مصوباتی بود که هیئت وزیران داشت، ما هم در ارتباط با اتمام پروژه مسکن‌مهر تلاش خواهیم کرد و همچنین افزایش صد هزار مسکن روستایی و حمایتی و اجتماعی جزو برنامه‌های دولت خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که چرا روند رأی‌گیری کند بوده است خاطرنشان کرد:  یک بخش آن ناشی از کمیت قابل ملاحظه و افزایشی نسبت به انتخابات قبل بود، طبق گزارش وزیر کشور تعداد صندوق‌ها در یک شعبه بیش از یک صندوق بود. در رأی‌گیری 29 اردیبهشت نظر شورای نگهبان این بود که بعد از ساعت 12 حتی در 12 و یک دقیقه نیز رأی‌گیری نشود اما در دوره‌های گذشته ساعت 12 درها بسته می‌شد و از کسانی که داخل شعبه بودند رأی‌گیری به عمل می‌آمد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که یارانه‌ای که قبل از انتخابات برای عده‌ای وصل شد و رئیس جمهور دستور قطع آن را داد آیا بعد از انتخابات دوباره وصل می‌شود، گفت: حتماً در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص افزایش مستمری اقشار کم‌در‌آمد و نیازمند عنوان کرد: طبق بودجه 96 مقرر شد میزان مستمری این خانواده‌ها به‌اندازه 20 درصد حداقل دستمزد شود که بین 150‌ تا 200 هزار تومان خواهد شد، که این مبلغ باید از منبع یارانه‌ها پرداخت شود و ما این اقدام را طبق قانون از فروردین ماه شروع کردیم و ادامه خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید