تولید گندم ۳ برابر شد

    کد خبر :220832

قبل از پیروزی انقلاب (سال زراعی ۵۷-۵۸) تنها ۴میلیون ۶۸۲ هزار تن گندم تولید در کشور تولید می‌شد که که امروز ( سال زراعی۹۵-۹۶) ۱۲میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولید می‌شود.

اسماعیل اسفندیاری پور، اظهار کرد: اساس انقلاب در کشورمان برای رفع نارسای ها به وجود آمد، در همین راستا بود به دنبال افزایش تولیدات بخش کشاورزی و به دست آوردن خودکفایی در تولید محصولی مانند گندم رفتیم.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب (سال زراعی 57-58) تنها 4 میلیون 682 هزار تن گندم در کشور تولید می‌شد که در سال گذشته ( سال زراعی95-96) باوجود ناهنجاری اقلیمی 12 میلیون و 400 هزار تن تولید شد.

قبل از پیروزی انقلاب 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم که حدود 2.4 برابرامروز افزایش یافته و تقاضا مثبت بوده است اما با این وجود میزان تولید در مقایسه با جمعیت رشد بیشتری داشته است.

مجری طرح گندم ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب (سال زراعی 57-58) تنها 4میلیون 682 هزار تن گندم تولید در کشور تولید می‌شد که که امروز ( سال زراعی95-96) 12میلیون و 400 هزار تن تولید میشود.

وی با بیان اینکه عملکرد تولید گندم در هر هکتار نیز بعد از پیروزی انقلاب در کشورمان افزایش یافته است، تصریح کرد: عملکرد تولید گندم اکنون به طورمیانگین به 4 میلیون 300 تندر هکتار رسیده است.

اسفندیاری پور گفت: حجم خرید تضمینی گندم ، قبل از پیروزی انقلاب 650 تن بود و برای تأمین نیاز کشور واردات انجام می‌شد اما در سال گذشته 9 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان داخلی و با قیمت 1300 تومان خریداری شد و گندم وارداتی نیز اکنون تنها با هدف صادرات انجام می‌شود.

در گفتگو با تسنیم وی با بیان اینکه میزان وضعیت مکانیزاسیون به شکل قابل ملاحظه ای در کشاورزی کشور بهبود یافته است گفت: در روستایی که قبل از انقلاب 2 تراکتور داشتیم امروز به 100 تراکتور افزایش یافته و کشاورزان می‌توانند تاریخ کشت را به موقع انجام و میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید