تلاش قاچاقچیان برای حمل محموله بزرگ کوکائین به انگلیس

  • حوادث
  • جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۲۵
    کد خبر :220704

تلاش برای قاچاق محموله عظیم نیم تُنی کوکائین توسط یک جت خصوصی از فرودگاه اصلی بین‌المللی کلمبیا به انگلیس نشان می‌دهد که گروه‌های جنایتکار در توسعه، تولید و قاچاق کوکائین از این کشورِ آمریکای جنوبی بی‌پرواتر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات انگلیس اعلام کرده‌اند هفته گذشته ۱۵ چمدان حاوی کوکائین، توقیف و پنج مسافر اروپایی در فرودگاه فارنبرو در نزدیکی لندن دستگیر شده‌اند. این جت خصوصی نیز از فرودگاه بین‌المللی ال دورادو، بزرگترین فرودگاه کلمبیا پرواز کرده است.

نیروی مرزی انگلیس با اعلام این محموله به عنوان یکی از بزرگترین محموله‌های موادمخدر در انگلیس، ارزش آن را حدود ۷۰ میلیون دلار تخمین زد.

مقامات ایالات متحده و کلمبیا معتقدند حمل این محموله تحت نظارت یک تشکیلات جنایتکار کلمبیایی که عملیات قاچاق از طریق جت‌های خصوصی را باب کرده است، صورت گرفته است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، با افزایش رونق تولید کوکائین در کلمبیا در سال‌های اخیر برخلاف گذشته که قاچاق این موادمخدر بیشتر از طریق دریایی و به کشورهای غرب آفریقا صورت می‌گرفت، اکنون تمایل قاچاقچیان به استفاده از جت‌های خصوصی و قاچاق این مواد به کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید