محمودزاده: کنترل فضای امنیتی خیابان‌های منتهی در یک شهر بر عهده ما نیست/ داور تشخیص داد دربی مازندران در آن زمین برگزار شود!

  • ورزشی
  • جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۲۱
    کد خبر :220578
مسئول مسابقات لیگ دسته اول، گفت: در دربی مازندران برای کنترل اتفاقات بیرون ورزشگاه تمهیداتی در جلسه قبل از برگزاری بازی اندیشیده شده بود.

فریبرز محمودزاده در مورد درگیری‌های شدیدی که در بیرون از ورزشگاه بعد از بازی خونه به خونه و نساجی مازندران به وجود آمده است و اینکه آیا تمهیداتی برای کنترل اتفاقات بازی در بیرون از ورزشگاه اندیشیده شده بود، گفت: با توجه به جلسه هماهنگی در شب قبل از بازی و اینکه نیروهای یگان ویژه و امنیتی در آنجا حضور داشتند، مقرر شد علاوه بر حضور نیروهای یگان ویژه در محل برگزاری مسابقه و روی سکوها در بیرون ورزشگاه و خیابان‌های اطراف هم نیروهای امنیتی حضور داشته باشند. شب قبل از بازی این مسئله در صورت جلسه آمد و مسئولان مربوطه هم قول مساعد دادند.

وی افزود: در فوتبال همیشه حواشی وجود دارد. در زمین مسابقه با وجود حساسیت زیاد بازی بدون مشکل به پایان رسید. بعد از بازی یکسری فیلم‌ها و عکس‌ها از بیرون ورزشگاه منتشر شد که من هم آنها را دیدم و بلافصله به مدیران خودمان گزارش مربوطه را ارسال کردیم. مسائلی بوده و مثل بازی رفت این موارد را پیگری می‌کنیم. اینکه آیا تمهیداتی اندیشده شده یا نه جواب ما کاملا مثبت است.  بیش از 300 نیرو در خیابان‌های اطراف منتهی به ورزشگاه و منتهی به شهرهای مختلف حضور داشتند تا هواداران راحت‌تر به شهرها و خانه‌های خود بازگردند. اگر اتفاقی رخ داده مدارک جمع‌آوری می‌شود و تصمیم گیری‌ خواهد شد.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول در مورد اینکه اتفاقات رخ داده در دربی مازندران بسیار فراتر از دربی‌های دیگر است و آیا با جریمه سنگین‌تر نمی‌توان مانع از رخ دادن این اتفاقات در سال‌های بعد شد، گفت:   در کمیته انضباطی و سایر ارکان مسئول اولویت همه برگزاری بازی در محیط ورزشگاه است.  کنترل فضای امنیتی خیابان‌های منتهی در یک شهر بر عهده ما نیست و ما نه اجازه ورود داریم و نه از عهده این کار بر می‌آییم.  مسئولیت این  موضوع بر عهده نیروهای امنیتی است. دیروز هم تا لحظات پایانی برگزاری بازی بدون مشکل بود. البته کاستی‌هایی بود اما بنده به عنوان مسئول برگزاری بازی این کاستی‌ها را نسبت به چند سال گذشته بسیار کمتر دیدیم. یک اتفاق نادر در این بازی رخ داد. بدون انجام هماهنگی و اینکه این مسئله مطرح شود، اسب وارد زمین کردند. کجای دنیا بین  دو نیمه اسب وارد زمین می‌کنند. مگر این مسئله شدنی است. اگر آنها قصد برگزاری مراسم داشتند باید در جلسه هماهنگی مطرح می‌کردند. مردم، خبرنگاران و رسانه‌ها به سختی وارد ورزشگاه شدند اما چطور درها باز می‌شود و این افراد با اسب به زمین آمدند. الان هم از هر کسی می‌پرسیم می‌گویند ما در جریان نیستیم. پس چه کسی مسبب این کار بوده است. این مسئله جای پیگیری دارد و ما به هیچ وجه این مسئله را رها نمی‌کنیم و پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش فارس ، وی در مورد شرایط بد زمین در روز مسابقه و اینکه برخی معتقدند به دلیل اینکه بازی دو بار لغو شده دیگر حاضر به لغو بازی نشدند، گفت: این مسئله بر عهده داور بازی است. ما نشان دادیم تعارفی در برگزاری بازی در شرایط بد نداریم و در نوبت قبل دو بار بازی را لغو کردیم. در این بازی هم داور شخصا امر به برگزاری بازی داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید