ال‌جی سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۷ میلیارد دلار روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند

    کد خبر :220349

به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی از فروش گوشی‌های هوشمند خود به نوعی نا‌امید شده است؛ بنابراین این شرکت قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های متنوع دیگر در استراتژی‌های خود بازنگری اساسی کند.

یک شرکت سرمایه‌گذار کره‌ای اعلام کرده که شرکت ال‌جی (LG) در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری روی فناوری‌های جدید در سال ۲۰۱۸ است. در همین گزارش اشاره شده که مبلغ بالایی از این بودجه به توسعه‌ی پنل‌های پی‌اولد (POLED)، ابزارهای مبتنی بر دوربین و فناوری‌های بایو اختصاص داده خواهد شد. ال‌جی اعتقاد دارد سرمایه‌گذاری روی بخش‌های گفته شده می‌تواند به عنوان موتور محرکی برای این شرکت عمل کند

این حرکت به عنوان آخرین قدم این شرکت به منظور تقویت و توسعه‌ی بازار الکترونیکی در کشور خود محسوب می‌شود. ال‌جی همچنین قصد دارد تا ساخت پارک علمی خود که در واقع یک مرکز فناوری با مساحت ۱۷۰٫۰۰۰ متر‌مربع واقع در جنوب غربی سئول است را با سرعت بیشتری ادامه دهد. فاز اولیه‌ی توسعه‌ی این پارک علمی در ماه اکتبر با همکاری ۸۰۰۰ نفر از کارکنان تحقیق و توسعه‌ی شرکت ال‌جی راه‌اندازی شد، اما طرح ساخت‌و‌ساز آن تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل انجام نخواهد شد. انتظار می‌رود که بخش‌های Uplus، لوازم‌خانگی و مراقبت از سلامت شرکت ال‌جی که هم‌اکنون ۱۲٫۰۰۰ نیروی کار را در اختیار دارند، در ماه مارچ به این مرکز علمی انتقال یابند. طبق گزارش‌های اخیر، ال‌جی امیدوار است که با انتقال تعداد زیادی از بخش‌های تحقیق و توسعه‌ی خود به یک مکان واحد، فرآیندهای علمی شرکت را تسهیل ونو‌آوری را در تمامی بخش‌های این شرکت تسریع کند.

در‌حال‌حاضر شرکت ال‌جی در بسیاری از بازار‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان داده است؛ اما در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در حال نزول است. بر اساس گزارش‌های مالی که ال‌جی اخیرا از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر کرده بخش موبایل این شرکت در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ دسامبر حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای این شرکت ضرر در پی داشته است که مجموع ضررهای این شرکت در سه سال اخیر در بخش موبایل را به رقم قابل توجه یک میلیارد دلار می‌رساند. عملکرد ناخوشایند در بخش گوشی‌های هوشمند، این غول فناوری مستقر در کره‌ی جنوبی را مجبور به بازنگری در استراتژی تلفن همراه خود کرده، از این رو این شرکت زمان‌بندی ۱۲ ماهه عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خود را کاهش داده و محصولات پرچم‌دار را در مدت زمان کوتاه‌تری عرضه می‌کند. البته این رویکرد جدید مانع از توسعه‌ی هرچند جزئی در سخت‌افزار گوشی‌های این شرکت نشده است. انتظار می‌رود محصول جدید این شرکت با نام LG V30 Plus اواخر همین ماه در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) رونمایی شود. این گوشی جدید که به نوعی جانشین LG G6 محسوب می‌شود احتمالا تا اواسط سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد. ال‌جی در نظر دارد تا با عرضه‌ی این محصول جدید ذهنیت کاربران از برند گوشی‌های این شرکت را تغییر دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید