تولید روغن موتور الوند پس از 36 سال در آبادان آغاز شد

    کد خبر :22015

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، تولید روغن موتور الوند طی مراسمی پس از 36 سال در ایرانول آبادان آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، عیسی اسحاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در این مراسم گفت: با توجه به تعطیلی تولید روغن موتوردر آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال 59 و تخریب آن، از سال 94 برنامه نوسازی، بلندینگ روغن و پرکنی در کارخانه بریم آغاز و در سال گذشته فاز یک و هم اکنون نوسازی کامل انجام و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: با بهره برداری کامل این کارخانه انواع روانکار موتوری ، دریایی ،دیزلی ،صنعتی و …در آبادان تولید و آبادان به پایگاه صادراتی محصولات نهایی ایرانول تبدیل خواهد شد .

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول کاهش خام فروشی، افزایش تولید ،ارزش افزوده بیشتر ، داشتن١٢هزارمتر انبار نوسازی شده ، معافیت مالیاتی و معافیت عوارض گمرکی به دلیل منطقه آزاد بودن را از مهمترین ویژگیهای تولید در این منطقه ذکر کرد .

وی در ادامه همچنین از طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه تولید بهبود شاخص گرانروی در پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان برای نخستین بار با هزینه ای بسیار کم در مقایسه با نمونه خارجی توسط کارشناسان پالایشکاه روغن سازی آبادان خبر داد.

مهندس اسحاقی در ادامه با اشاره به سیاست ایرانول مبنی بر کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش تولید محصول نهایی گفت: خوشبختانه درسال گذشته با کاهش 30 درصدی خام فروشی مقدار فروش محصول نهایی را به حدود 30 درصد افزایش و سهم بازار محصول نهایی ایرانول را نیز حدود 5 درصد افزایش دادیم وپیش بینی می شود که سودشرکت در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش بیش از 30 درصد رشد مواجه شود و برنامه ما با بهره برداری از آبادان افزایش سه برابری صادرات محصول نهایی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول افزود: خوشحالم که توانستیم طی سه سال گذشته بسیاری از کارهای عقب مانده را انجام و در تولید، فروش، سوددهی و صادارت رکورد را بشکنیم.

مهندس اسحاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در ادامه تاکید کرد: پایانه صادراتی ایرانول با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در ماهشهر با ظرفیت مخازن 25 هزار تنی و خط ریلی حمل و نقل محصولات ایرانول از تهران به ماهشهر به زودی به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری از این پایانه می توان ظرفیت ذخیره سازی محصولات صادراتی را به 2 تا 3 ماه افزایش داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید