جدیدترین اخبار
۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳ اقتصادی کد خبر :22003

پروژه‌های ریلی در اولویت اختصاص اعتبارات

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این که برای احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و زیرساختی نمی‌توان به بودجه دولتی اکتفا کرد، گفت: فاینانسر خارجی با شراکت یک شرکت ایرانی برای تامین مالی پروژه راه آهن شیراز- بوشهر اعلام آمادگی کرده است.

غلامرضا شافعی،  معاون نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به ضرورت احداث راه آهن شیراز – بوشهر اظهار داشت: اگر راه آهن شیراز به سمت بوشهر امتداد پیدا نکند، اقتصادی نیست. بندر بوشهر باید به شبکه ریلی سراسری متصل شود.

وی افزود: سالانه میزان بار قابل توجهی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری می شود و بخشی از این حجم  بار می‌تواند از طریق ریل جابه جا شود. اگر ریل از شیراز به بوشهر اتصال پیدا نکند، این خط ابتر باقی می‌ماند.

معاون نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در مصوبه ساخت راه آهن شیراز – بوشهر که در دولت قبل به تصویب رسیده بود، مشکلی وجود دارد مبنی بر اینکه طول مسیر کمتر محاسبه و درج شده است. طول مسیر راه آهن شیراز به بوشهر ۴۴۰ کیلومتر است که به اشتباه در مصوبه ۲۵۰ کیلومتر درج شده است.

شافعی تاکید کرد: ابتدا باید این مشکل قانونی رفع شود.

وی درباره تامین مالی این پروژه گفت: برای احداث راه اهن شیراز به گل گهر به تامین مالی ۱۲۵۰ میلیارد تومانی نیاز است همچنین برای ادامه مسیر تا بوشهر باید اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی تامین شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان این که ساخت راه آهن شیراز – گل گهر با بودجه دولتی ۲۰ سال زمان می برد، ادامه داد: بودجه دولتی برای ساخت این مسیر برای سال جاری حدود ۶۱ میلیارد تومان است که با این بودجه و این روند احداث پروژه ۲۰ سال به طول می انجامد.

شافعی افزود: باید به فکر تامین منابع مالی از محل دیگری باشیم و پیشنهاد این است که این منابع از طریق فاینانس تامین شود  و با فاینانسرهایی وارد مذاکره شده ایم.

وی ادامه داد: طبق گزارش هایی که از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل داده شده، یک فاینانسر خارجی با شراکت یک شرکت ایرانی برای تامین مالی این پروژه اعلام آمادگی کرده اند. بنابراین علاوه بر استفاده از اعتبارات دولتی می تواند از تامین مالی فاینانسرها هم برای این پروژه استفاده کرد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبار به پروژه های ریلی و راه آهن در اولویت دولت قرار دارد، گفت: به طور قطع برای اجرای پروژه راه آهن شیراز- بوشهر اسناد خزانه اسلامی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می دهیم و معتقد هستیم که نیاز پروژه های زیرساختی از جمله راه آهن بیشتر از آن چیزی است که در قالب بودجه دولتی در اختیار سازندگان قرار می گیرد به همین دلیل توجه دولت به سمت پروژه های ریلی جلب شده است.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • بزرگ‌ترین تهدید تروریستی تاریخ خنثی شد
  • شنای مختلط در هتل‌های عربستان چه زمانی ممنوع شد؟
  • احمدی نژادی ها دوباره بست نشستند
  • سعد حریری به لبنان برگشت
  • واکنش آمریکا به در آغوش گرفتن بشار اسد توسط پوتین
  • پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سردار سلیمانی: از کید دشمن غفلت نشود
  • مطهری: داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد
  • رابرت موگابه بالاخره استعفا کرد
  • تکلیف “حقوق‌های نجومی” مشخص شد
  • لاریجانی: پایان غائله داعش دستاورد مهمی برای ایران و ترکیه و روسیه بود
  • گام بعدی برای مرکل و آلمان چیست؟
  • پایان داعش به چه معنا است؟
  • وزیر اطلاعات: اختلاف بین مردم و مسئولان موجب از بین رفتن ابهت و صلابت کشور می‌شود
  • استیضاح«موگابه» با نشست پارلمان زیمبابوه کلید خورد
  • ظریف: رییس‌جمهور لبنان به دور از تحمیل دیدگاه‌های خارجی اقدام مناسب را انجام دهد
  • برخی باری به هر جهت بودن را عقل و تدبیر می‌دانند؛ اینها نفاق است
  • آمریکایی‌ها گفته بودند پایان داعش ۳۰ سال طول می‌کشد!
  • “چک‌ها” الکترونیکی می‌شوند
  • بهترین زمان برای خرید مسکن
  • ۱۷ برند خارجی پوشاک در ایران مجوز فعالیت گرفتند
  • جایگاه واقعی پزشکی قانونی در بحران تعریف نشده است
  • حکم اعدام پستچی قلابی، قطعی شد
  • لندن: احتمال عدم توافق در مذاکرات «برگزیت» وجود دارد
  • افزایش موارد خودکشی در بین نیروهای پلیس فرانسه
  • موتورسیکلت‌های کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران هستند
  • «آذری جهرمی» با رئیس جمهوری تاتارستان دیدار کرد
  • سفارت ایران در سئول: یانگوم ۵۰ هزار دلار به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرده است
  • استاندارد اند پورز:ریاض به هزینه ۲۴۵ میلیارد دلار از ذخایر مالی مجبور شده/تنش های داخلی،عربستان را تهدید می کند
  • اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی
  • ربیعی: اخلاق ناسالم اختلاس های چهار هزار میلیارد تومانی رقم می زند