در صورت عدم عذرخواهی و باز پس گیری تصمیم سامسونگ به دلیل تحریم بازیکنان ایرانی، ظریف دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۱۹
    کد خبر :219972

در صورت عدم عذرخواهی و عدول شرکت سامسونگ از تصمیم خود به دلیل تحریم شرکت کنندگان ایرانی در مسابقات بازی های المپیک زمستانی 2018، وزیر امور خارجه دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد.

یک منبع آگاه درباره تحریم شرکت کنندگان ایرانی در بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ توسط شرکت سامسونگ گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در محفلی اعلام کرده که اگر تا عصر امروز پنج شنبه شرکت سامسونگ عذرخواهی نکند و از این تصمیمی که گرفته عدول نکند، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد.
هم اکنون گوشی همراه دکتر ظریف، سامسونگ است.
به گزارش ایرنا، مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ قرار است به تمامی شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت 8 هدیه دهد این در حالی است که اعلام شده این هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی تعلیق نخواهد گرفت.
بر این اساس، مسئولان برگزاری بازی‌ها قرار نیست از این مدل گوشی به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل ترس از نقض تحریم‌های بین‌المللی اهدا کنند.
سامسونگ قرار است 4 هزار گوشی به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران و اعضای کمیته بین‌المللی المپیک قرار دهد.
22 ورزشکار از کره شمالی و 4 ورزشکار از ایران در این دوره از بازی‌ها حضور دارند که این گوشی به آنها داده نخواهد شد زیرا مسوولان برگزاری احتمال می دهند با این اقدام ممکن است تحریم‌های سازمان ملل متحد را در خصوص ممنوعیت عرضه محصولات لوکس و نظامی، لغو کنند.
به گزارش ایرنا ، در این راستا ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی این اقدام اعلام کرد که در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد.
قاسمی افزود: در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نکند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید