ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از افزایش تعداد تلفات غیرنظامی در سوریه

    کد خبر :219969

سازمان ملل نسبت به افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان در سوریه در بحبوحه جنگ داخلی کنونی این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آنادولو، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: بر اساس گزارشات، تشدید حملات هوایی و بمباران‌ها در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق طی ۴۸ ساعت گذشته جان چندین غیرنظامی را گرفته و بسیاری دیگر را نیز زخمی کرده است.

وی افزود: سازمان ملل همچنین نسبت به امنیت و حفاظت دو میلیون تنی که در شهر ادلب زندگی می‌کنند نگران است چرا که براساس گزارشات به دست آمده این شهر تقریبا روزانه هدف حملات هوایی و بمباران قرار می‌گیرد که منجر به کشته و زخمی‌ شدن غیرنظامی و همچنین تخریب تاسیسات زیربنایی غیرنظامی شده است.

فرحان حق تصریح کرد: در سه روز گذشته سازمان ملل گزارشاتی را از حملات هوایی در سراسر ادلب دریافت کرده که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان، تخریب تاسیسات پزشکی، مدارس و دیگر تاسیسات غیرنظامی شده است. به خاطر درگیری‌های کنونی بیش از ۱۲۰۰ مدرسه همچنان تعطیل هستند که این امر هزاران دانش‌آموز در این شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی همچنین به خاطر دسترسی بشردوستانه و تخلیه پزشکی خواستار آتش‌بس در ادلب، غوطه شرقی، عفرین و رقه شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است امروز (پنجشنبه) به درخواست سوئد و کویت جلسه‌ای تشکیل داده و درباره وضعیت بشردوستانه در سوریه به گفت‌وگو بپردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید