با مشارکت دستگاه‌های اجرائی و بسیج همگانی در منطقه 13

اولویت شهرداری در سال 97، ریشه کنی بی سوادی است

    کد خبر :219485

شهردار منطقه 13 در جلسه‌ای با سازمان آموزش و پرورش ضمن نامگذاری سال 97 در تقویم آموزشی منطقه به عنوان سال «ریشه کنی بی سوادی» از بسیج عمومی و مشارکت دستگاه‌ها برای ریشه کنی بی سوادی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی که با حضور رئیس و معاونین سازمان آموزش و پرورش با محوریت ریشه کنی بی سوادی در منطقه برگزار شد، سنگ بنای توسعه محلات منطقه را آموزش برشمرد و گفت: با توجه به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» و اهمیت آموزش در جهت رشد منطقه، بستر لازم را برای اجرای این طرح به نحو شایسته در منطقه آماده می‌کنیم.

وی با تاکید بر ریشه کنی معضل بی سوادی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، به سواد آموزی در محدوده منطقه شتاب بخشیده و بتوانیم این معضل را در محدوده ریشه کن کنیم.

شهردارمنطقه 13 در این جلسه پیشنهادی مبنی بر نامگذاری سال 97 در تقویم آموزشی منطقه به عنوان سال ریشه کنی بی سوادی مطرح کرد و اظهار داشت: ریشه کنی بی سوادی بسیج عمومی در منطقه را می طلبد و هر دستگاه اجرایی از قبیل امور مساجد، کمیته امداد، آموزش و پرورش باید با توجه به مخاطبان خود در راستای جذب افراد بی سواد تلاش کند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه 13 نیز با اعلام اینکه تعداد نفرات بی سواد در منطقه حدود 1200 نفر برآورد شده است ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای این طرح بزرگ، خواستار بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه شامل استفاده از فضاهای آموزشی سراهای محلات، فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به سواد آموزی و… شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، شناسایی کارگران فصلی بی سواد و توجیه آنها جهت شرکت در کلاس‌های سوادآموزی و معرفی و شناسایی بی سوادان ساکن در منطقه جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی، شناسایی و پالایش افراد بی سواد ساکن و مهاجر به منطقه از طریق سامانه کمیته امداد از جمله مصوبات این جلسه بود که مقرر شد در دستور کار این منطقه قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید