وزیر اقتصاد: انتقال آب خزر مشکل زیست محیطی ندارد

    کد خبر :219451

وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر معین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان های سمنان و اصفهان بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

مسعود کرباسیان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال فراگیر اظهار کرد: انتظار می رود که بحث اشتغال فراگیر در استان سمنان در یک دبیرخانه فعال و مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مجلس 1.5 میلیارد دلار باسود 6 درصد به موضوع اشتغال اختصاص داده است افزود: همچنین دولت 12 هزار میلیارد تومان برای بخش های مختلف اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

این عضو کابینه با اشاره به لزوم توجه به کارآفرینی در کشور یادآور شد: برای توسعه کارآفرینی در راستای توسعه اشتغال نیز مبلغ 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

کرباسیان با اشاره به تلاش دولت برای کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه ها و هدفگذاری ها، نرخ بیکاری کشور از 12 درصد به 8 درصد کاهش بیابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوب و قابل توجهی در استان سمنان وجود دارد، ادامه داد: انتظار می رود که مصوبات ستاد اقتصادمقاومتی استان با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی و تسریع در مصوبات آن نباید منوط به حضور وزیر باشد گفت: همه قوا و دستگاه ها باید کمک کنند تا سیاست های اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ظرفیت زیرساخت های ارتباطی در استان گفت: ایجاد دولت الکترونیک می تواند به جذب سرمایه گذار در استان کمک کند.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان به پروژه انتقال آب خزر اشاره و تصریح کرد: این طرح مشکل زیست‌محیطی ندارد ضمن اینکه علاوه بر پروژه انتقال آب خزر، دو طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در حال پیگیری است. این دو طرح برای تأمین آب موردنیاز مناطق جنوب کشور پیش بینی شده و قرار است طرح انتقال آب از خلیج‌فارس تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید