گلدمن ساکس: ارزش بیشتر ارزهای مجازی به صفر خواهد رسید

    کد خبر :219350

تلاطم قیمت ارزهای مجازی که باعث شده است حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش آن ها در بازارها کمتر شود، می‌تواند در ادامه بدتر شود.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، آن طور که استیو استرونگین- مدیر تحقیقات سرمایه گذاری “گلدمن ساکس گروپ” در گزارش خود نوشته است، احتمال کمی وجود که بیشتر ارزهای مجازی بتوانند به شکل فعلی در چرخه باقی بمانند و سرمایه‌گذاران باید خود را آماده از دست دادن ارزش این ارزها کنند چرا که آن ها در آینده با رقبایشان جایگزین خواهند شد.

هر چند که آقای استرونگین زمان بندی خاصی برای از دست رفتن ارزش ارزهای موجود ارائه نکرده است، اما گفت ریزش اخیر قیمت‌ها نشان دهنده حباب قیمت است و روند پیشروی قیمت ارزهای مجازی منطقی نبود. به گفته استرونگین همبستگی بین ارزهای مجازی مختلف، او را نگران می کند و به دلیل فقدان ارزش ذاتی، این ارزها دوام نخواهند داشت و احتمالا ارزش آن‌ها به صفر خواهد رسید.

به گفته استرونگین، ارزهای دیجیتالی امروز به دلیل زمان بر بودن معامله، چالشهای امنیتی و هزینه نگهداری بالا، قدرت ماندگاری بالایی ندارند. قوانین معرفی شده برای بیت کوین پاسخ مناسبی به این نگرانی ها نیست. وی مزایای بیت کوین را رد کرد و به این مساله اشاره کرده است که تعداد کمی از سرمایه گذاران سوار بر موج حباب قیمتی دهه ۱۹۹۰ توانستند نجات یابند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: آیا ارزهای مجازی امروز در آینده موفقیتی چون گوگل و آمازون کسب خواهند کرد یا مانند بسیاری از موتور های جستجو از بین خواهند رفت؟ البته این که اکنون در یک حباب محاسباتی قرار داریم بدان معنا نیست که قیمت های کنونی نتوانند افزایش یابند.

استرونگین نسبت به آینده تکنولوژی بلاک چین که مبنای ارزهای مجازی است بیش از ارزهای مجازی خوش بین است و می گوید این تکنولوژی می تواند اهرم های مالی را بهبود دهد. با این حال وی هنوز نسبت به این مساله هشدار می‌دهد که تکنولوژی فعلی سرعت مورد نیاز برای معاملات بازار را ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید