رقابت دیدنی وانت های پهن پیکر شورولت و فورد

    کد خبر :219342

با افزایش تمایل به خرید وانت پیک‌آپ در آمریکا، برندهاى شورولت و فورد برای افزایش سهم فروش خود از بازار تلاش‌های زیادی می‌کنند که ویدئوی ارسالی شورولت مثالی از این رقابت است.

شاید وفاداری به یک برند تجاری خاص در تولید وانت پیک‌آپ کار احمقانه‌ای به نظر برسد، و اغلب خالی از منطق و فقط برای دلایل مالی باشد. در بیش‌تر شرایط هیچ‌کدام از گزینه‌های اسب بخار، گشتاور و حتی ظرفیت بکسل نیز نمی‌تواند ذهن یک خریدار وفادار وانت پیک‌آپ را تغییر دهد. بیش‌تر کشاورزان و صنعتگران در آمریکا این‌گونه هستند که اگر مدل خاصی از وانت دارند، مجددا از همان برند خرید می‌کنند و تا زمانی که بمیرند صرف‌نظر از ویژ‌گی‌های رقابتی به همان خودرو یا برند وفادار می‌مانند.

از سویی دیگر، شرکت‌های خودروسازی بزرگ ایالات متحده نیز برای افزایش فروش خود و سوق دادن خریداران به سمت خرید محصولات‌شان از روش‌های مختلفی بهره می‌برند. در نگاه اول ممکن است بی‌نتیجه یا حداقل کم‌نتیجه به نظر برسد، اما شاید کم‌هزینه‌ترین راه برای جذب خریدار باشد و احتمال می‌رود که بتواند خریداران سنتی را از برند رقیب روی‌گردان و به سمت خود جذب کند. این دقیقا چیزی است که تبلیغ جدید شورولت را جذاب می‌کند؛ مسابقه بین وانت پیک‌آپ سیلورادو 3500HD و سوپر دیوتی فورد است و احتمالا هیجان بالایی نیز خواهد داشت. همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید در این رقابت شورولت سیلورادو عملکرد بهتری نسبت به وانت فورد سوپر دیوتی ارائه می‌دهد، و در نهایت فورد شکست می‌خورد.

البته واقعیت این است که ویدئو تبلیغاتی در کانال یوتیوب شورولت به نمایش گذاشته شده، و خیلی از طرفداران فورد احساس می‌کنند شاید تمام این نمایش ساختگی باشد. به اعتقاد این افراد پیک‌آپ شورولت به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند با پیشرانه و سیستم انتقال قدرت فورد سوپر دیوتی مقابله کند.

شاید رانندگان از تمام نیروی وانت فورد استفاده نکنند و حتی بارهای گذاشته شده در عقب با هم برابر نباشند؛ این‌ها سوالاتی است که می‌تواند احتمال ساختگی بودن ویدئو را در صورت بی‌پاسخ ماندن بالا ببرد. این سوالات منجر به ارائه نظراتی از کاربران عصبانی اینترنت می‌شود که دوست دارند وانت پیک‌آپ خودشان بهترین باشد و به این حرف اعتقاد راسخ دارند. در بدترین حالت این ویدئو باعث خوشحالی هواداران شورولت و عصبی شدن طرفداران فورد خواهد شد، که البته این مشاجرات عادی است.

ساختن این تبلیغات برای شورولت منطقی است و شاید هر خودروساز دیگری هم بود این‌طور ویدئوی تبلیغاتی می‌ساخت. وانت‌های فورد سری F محبوب‌ترین مدل بازار امریکا است؛ در سال ۲۰۱۷ فورد ۸۹۶،۷۶۴ پیک‌آپ سری F فروخت، در حالی که شورولت در همین سال ۵۸۵،۸۶۴ دستگاه وانت شورولت فروخته است. شورولت به سختی فعالیت می‌کند تا علاوه بر افزایش سهم فروش خود در بازار ایالات متحده، بتواند از میزان فروش فورد بکاهد. شاید این ویدئو بتواند افراد بسیاری را متقاعد کند که فورد را رها کنند و البته تعداد زیادی نیز بر خریداران شورولت بیفزاید؛ اما باید دقت کرد که خیلی اوقات مسائل مالی حرف اول را در انتخاب می‌زند و نمی‌توان با قاطعیت از نحوه خرید افراد مختلف صحبت کرد.

در سال ۲۰۱۷ فروش وانت پیک‌آپ افزایش چشم‌گیری پیدا کرد و توانست نسبت به میزان فروش سدان و سایر خودروهای سایز کوچک آمار قابل توجهی ارائه دهد. در حال حاضر کراس‌اور و وانت پیک‌آپ در صدر فروش بازار خودرو قرار دارند و این ویدئوی تبلیغاتی نشان می‌دهد که خودروسازان تا چه اندازه برای افزایش فروش خود تلاش و مبارزه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید