پژو ۳۰۱ سال آینده عرضه می‌شود

    کد خبر :219300

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودروی پژو ۳۰۱ در سال آینده خبر داد.

هاشم یکه‌زارع در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو ۵ خودرو اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروی ایران خودروی پژو ۳۰۱ به عنوان یک خودروی جدید با ساخت داخل ۵۰ درصد در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قرارداده منعقده با پژو حداقل ۳۰ درصد محصولات مشترک تولیدی باید به خارج از کشور صادر شود، خاطرنشان کرد: رسیدن ساخت داخل خودروهای تولیدی به ۷۰ درصد اصلی‌ترین شرط ما در قرارداد با پژو است. البته در این مسیر صنعت قطعه‌سازی ما نیز باید خود را به روز کرده و همگام باشد.

او با بیان اینکه با پژو به توافق رسیدیم که قطعه‌سازان توانمند ایرانی در پروژه خودروسازی پژو در الجزایر مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: با بهبود وضعیت صنعت خودرو در چند سال اخیر وضعیت واحدهای قطعه‌سازی نیز بهبود یافته و به طور خاص ۲۰ هزار نفر از نیروهای تعدیل شده واحدهای قطعه‌سازی به مشاغل خود بازگشتند.

وی ادامه داد: ایران خودرو در جهت رونق واحدهای قطعه‌سازی اعلام می‌کند که هر واحد جدید قطعه‌سازی که با استانداردهای روز مربوطه ایجاد شود، تا پنج سال خرید محصولات آن را تضمین خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این مسیر نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها نیز داریم. در واقع باید شرایطی ایجاد شود که تولید راحت‌ترین کار در کشور باشد نه اینکه گران‌ترین زمین و گران‌ترین سوخت را به واحدهای تولیدی بدهیم.

به گزارش ایسنا،وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای حرکت به سمت تولید صادرات محور در داخل کشور است که تحقق آن باعث بی‌نیازی از ارزهای نفتی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید