دفاتر متخلف در فروش اطلاعات مشترکان موبایل مسدود شدند

    کد خبر :219212

معاون وزیر ارتباطات از مسدود کردن فعالیت برخی دفاتر خدمات ارتباطی که اقدام به فروش اطلاعات مشترکان موبایل می کردند خبر داد.

به گزارش بازتاب ، حسین فلاح جوشقانی در گفتگوی شبکه خبر تلویزیون در مورد این موضوع که شماره مشترکان موبایل چگونه در اختیار برخی کسب و کارها برای ارسال پیامک تبلیغاتی قرار می گیرد، اظهار داشت: این موضوع که گفته می شود دیتابیس مشترکان تلفن همراه به طور گسترده و ساماندهی شده از سوی اپراتورها به بیرون درز می شود به هیچ وجه درست نیست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روشهای مختلفی برای دریافت اطلاعات و شماره مشترکان موبایل در فضای مجازی وجود دارد، گفت: عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی و راه اندازی پروفایل برای عضویت در اپلیکیشن های مختلف سبب شده که دسترسی به شماره تلفن مشترک، خیلی دور از تصور نباشد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مردم در زمان خرید از فروشگاهها، شماره تلفن همراه خود را به مسئول صندوق اعلام می کنند و این اطلاعات قابل دسترسی برای بسیاری از کسب و کارها است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: این سازمان بررسی های بسیاری با هدف حفظ امنیت اطلاعات مشترکان و جلوگیری از درز اطلاعات آنها در شبکه ارتباطی کشور انجام داده است و دستورالعمل بسیار سختگیرانه ای در این مورد به اپراتورهای موبایل داده است.

فلاح جوشقانی گفت: تنها در بعضی موارد مشاهده شده است که برخی دفاتر خدمات ارتباطی و امور مشترکان، اقدام به فروش و لو دادن یک سری از اطلاعات مشترکان می کردند که این دفاتر را مسدود کردیم.

وی افزود: البته این به معنای اینکه این دفاتر به دیتابیس اصلی اپراتورهای موبایل دسترسی داشته اند نبوده و این اطلاعات قابل دسترسی نیست چرا اپراتورها از تبعات منفی از بین رفتن اعتماد مشترکان خود آگاهی کامل دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید