میزبانی بازار فیزیکی بورس انرژی از نخستین عرضه پلتفرمیت

    کد خبر :219044

در بازار روز جاری نخستین عرضه پلتفرمیت پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران انجام می شود و حجم این عرضه نیز 504 هزار لیتر خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از سنا ، از نکات حائز اهمیت بازار امروز می‌توان به اضافه شدن کالایی جدید به سبد کالاهای عرضه‌شده در بازار فیزیکی اشاره کرد.

در بازار روز جاری نخستین عرضه پلتفرمیت پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران انجام می شود و حجم این عرضه نیز 504 هزار لیتر خواهد بود.

خریداران و کارگزارانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از این عرضه دارند می‌توانند به تارنمای رسمی بورس انرژی ایران به آدرس www.irenex.ir قسمت بازار، بازار فیزیکی ، اطلاعیه‌های عرضه در رینگ داخلی مورخ 18 بهمن 96 مراجعه کنند

و اما در روز سه شنبه (17 بهمن ماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای میعانات گازی پالایش گاز ایلام، متانول پتروشیمی شیراز، قطران ذوب‌آهن اصفهان، برش سنگین پتروشیمی جم و پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی و آیزوفید پالایش نفت تبریز و گازمایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین‌الملل عرضه شد.

حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی این روز 14 هزار و614 تن و به ارزش بیش از 267 میلیارد و 736 میلیون ریال است.

در جریان معاملات روز سه شنبه، در بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله یک میلیون و 130 هزار قرارداد معادل 44 میلیون و 440 هزار کیلووات ساعت به ارزش 11 میلیارد و 935 میلیون ریال بود.

در این روز، نمادهای بارپایه، میان باری، کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت 268، 284، 222 و 338 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می شود در آغاز جلسه معاملاتی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه96 اسفند17 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 21 بهمن 96 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 21 بهمن 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین روز سه شنبه در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، در عرضه کالای برق صورت گرفته توسط نیروگاه‌ دماوند، یک میلیون و 344 هزار کیلووات ساعت برق به ارزش 613 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید