هشدارهای جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره بی اعتبار شدن تریبون نماز جمعه؛ امام جمعه خوب هم داریم، اما اکثرشان کسانی هستند که به جای وحدت، تفرقه می آفرینند

    کد خبر :218976

با پیروزی انقلاب اسلامی به برکت و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، نماز جمعه که قبل از آن در ایران مهجور بود، احیا شد و تا مدتی نیز کارکرد بسیار خوبی داشت.
روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: همین حالا هم در بعضی شهرها نماز جمعه کارکرد مفید و موثری دارد، اما صدافسوس که هرچه زمان می‌گذرد این منبر بزرگ از کارکرد واقعی خود دور می‌شود.

بسیاری از امامان جمعه به جای ترویج وحدت به اختلاف افکنی روی آورده‌اند و شیطان بزرگ را به جای آنکه در آنسوی کره زمین جستجو کنند در وجود افرادی که به اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وفادارند ولی سلیقه‌ای غیر از سلیقه آنها دارند جستجو می‌کنند!

آنان،‌ فلسفه وجودی نماز جمعه را که وحدت بخش بودن سرفصل اصلی آنست از یاد برده‌اند و منبر جمعه را به مدیحه سرائی این و بدگوئی آن دیگری آلوده می‌کنند.

بعضی از امامان جمعه علم لازم را برای تصدی این منصب ندارند، بعضی دیگر فاقد درک لازم از مصالح جامعه و منافع ملی هستند و بعضی دیگر بلندگوی افراد فرصت طلب یا مجموعه‌های قدرت طلب شده‌اند.

اینها البته بخشی از امامان جمعه هستند، بخش دیگر از امامان جمعه افرادی عالم، مهذب، صاحب درک، مستقل و آگاه به مصالح و دلسوز منافع ملی هستند. در این میان، آنچه موجب نگرانی است این است که وجود گروه اول موجب بی‌اعتبار شدن سنگر نماز جمعه می‌شود و جایگاه مهم و مقدسی را که باید خط دهنده باشد به خط گیرنده و بلندگوی سفارشات و فرمایشات تبدیل کرده است.

علت کاهش شرکت کنندگان در نماز جمعه‌ها همین است و این کاهش به همان اندازه که برای دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خوشحال‌کننده است برای دوستان انقلاب و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی نگرانی آفرین است. ما نماز جمعه را پرجمعیت، پرصلابت و تاثیرگذار می‌خواهیم نه تاثیرپذیر. نماز جمعه باید وحدت آفرین باشد نه وحدت شکن، نماز جمعه باید مدافع افراد خدوم باشد نه مهاجم به آنان، نماز جمعه باید جایگاه النصیحه لامه المسلمین باشد و هیچ چیز را بر منافع مردم و مصالح اسلام ترجیح ندهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید