نقش برجسته فرهنگ در مناسبات ایران و بوسنی و هرزگوین

    کد خبر :218926

سفیر ایران در سارایوو با اشاره به اشتراکات زیاد بین ایران و بوسنی و هرزگوین در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری و ارزش های دینی، نقش فرهنگ در روابط دو کشور را برجسته خواند.

محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران در سارایوو گفت: اشتراکات فراوانی در عرصه فرهنگ، هنر، رسوم و ارزش های دینی و انسانی، دو ملت شریف ایران و بوسنی و هرزگوین را به هم نزدیک کرده و لذا نقش فرهنگ در روابط دو کشور برجسته است.

حیدری ضمن گرامیداشت دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: برگزاری روزهای فرهنگی ایران در سارایوو و بانیالوکا، همزمان با دهه فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگ زرینی دیگر به کتاب مناسبات فرهنگی بین دو کشور می افزاید.

سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد که اینگونه مراسم ها علاوه بر ارتقاء سطح مناسبات فرهنگی، زمینه ساز افزایش همکاری های سیاسی و اقتصادی بیشتر دو کشور شود.

در این برنامه همچنین علی اصغر عامری رایزن فرهنگی کشورمان، برگزاری روزهای فرهنگی در بوسنی و هرزگوین را یکی از اقدامات رایزنی فرهنگی در چندسال اخیر در جهت معرفی هر چه بیشتر هنر و تمدن ایرانی به ملت دوست و برادر بوسنی و هرزگوین عنوان کرد.

به گزارش فارس،عادل عثمانوویچ، وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین نیز ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و هیأت اعزامی از شهر تبریز، از اینکه شهر سارایوو برای چندمین سال پیاپی میزبان روزهای فرهنگی ایران است، ابراز خرسندی کرد و همچنین انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را تبریک گفت.

در این برنامه گروه موسیقی سنتی مانی تبریز به اجرای چند قطعه موسیقی محلی پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت و افتتاح نمایشگاه فرهنگی و بازدید از آثار هنرمندان ایرانی،پایان بخش مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین بود.

مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران با عنوان جلوه های فرهنگی تبریز 2018 با تلاش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و با همکاری اداره کل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و شهرداری تبریز با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی بوسنی و هرزگوین، سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم بوسنی، مقامات شهرداری تبریز، ایرانیان مقیم سارایوو و جمع کثیری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی در سالن ویچنیتسا شهر سارایوو برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید