رییس‌جمهور کره جنوبی: برگزاری المپیک شروع فرایند صلح در شبه‌جزیره کره است / کارِ غیرممکن تحقق یافته

    کد خبر :218324

مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی گفت برگزاری بازی های المپیک زمستانی در ماه جاری میلادی شروع برنامه ایجاد صلح در شبه جزیره کره است.

به گزارش بازتاب از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی این مطلب را روز سه شنبه در یکصد و سی و دومین نشست کمیته بین المللی المپیک در شهر گانگ گیون در 320 کیلومتری پایتخت عنوان کرد.

وی از رقابت های زمستانی ‘پیونگ چانگ’ با عنوان المپیک صلح یاد کرد و گفت: اینکه کمیته بین المللی المپیک و اعضای آن در وقت های پایانی با حضور کره شمالی در المپیک زمستانی موافقت کردند اهمیت زیادی دارد.

وی گفت این پیامی برای صلح است و کره جنوبی و کمیته بین المللی المپیک در زمینه پیشبرد صلح با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند.

رییس جمهور کره جنوبی تلاش های دو کره برای بهبود روابط و برگزاری المپیک را مهم توصیف کرد و گفت برای اولین بار در دو سال گذشته دو کشور وارد گفت و گو شدند.

وی افزود تا یک ماه قبل نگرانی هایی در ‘پیونگ چانگ’ برای امنیت برگزاری المپیک وجود داشت اما اکنون کره شمالی نیز هیات ورزشی به بازی های اعزام کرده است.

مون گفت دو کره موافقت کرده اند یک تیم واحد را در مراسم افتتاحیه شرکت دهند و این تقریبا امری غیر ممکن بود که تحقق یافته است.

وی افزود ورود کره شمالی به این رقابت ها این پیام را به جهان می دهد که ورزش می تواند بر بسیاری از اختلافات سیاسی و ایدیولوژیک فایق آید.

وی ابراز امیدواری کرد المپیک زمستانی کره جنوبی شروع فرایند صلح در آسیای شمال شرقی باشد زیرا در سال های 2020 و 2022 ژاپن و چین هم المپیک برگزار خواهند کرد.

وی در این نشست که از روز دوشنبه، چهار روز قبل از المپیک شروع شده است گفت کره جنوبی برای این هدف با کشورهای دیگر از جمله چین و ژاپن همکاری خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید