تیلرسون: ترامپ درباره حضور در نشست کشورهای آمریکایی تصمیم نگرفته است

    کد خبر :218252

وزیر امور خارجه آمریکا گفته هنوز خیلی زود است که اعلام کنیم آیا رئیس جمهور در نشست کشورهای آمریکایی حضور می‌یابد یا خیر.

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفتگو با خبرنگاران در پرو گفت که حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این نشست منوط به برنامه‌ریزی وی است که هنوز درباره آن چیزی مشخص نیست.

وی ادامه داد: هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

روسای جمهوری آمریکا از زمان بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده که همه روسای جمهوری آمریکای لاتین به جز فیدل کاسترو، رئیس جمهوری فقید کوبا را در نشست ۱۹۹۴ میامی دعوت کرد، در تمامی هفت نشست حضور داشتند.

در نشست ۲۰۰۵ در آرژانتین، معترضان به رهبری دیگو مارادونا،‌ فوتبالیست آرژانتینی آدمک جورج بوش پسر، رئیس جمهوری وقت آمریکا را در اعتراض به حمله این کشور به عراق به آتش کشیدند.

انتظار می رود که تظاهرات مشابهی در پرو، محل برگزاری امسال نشست در اعتراض به اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ، موضع آمریکا درباره تجارت و پیشنهاد ساخت دیوار مرزی با مکزیک برگزار شود.

البته ترامپ تنها رئیس جمهوری نیست که احتمالا در این نشست حضور نخواهد داشت. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز احتمالا در این نشست حاضر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید