کودکان فقير زودتر به بلوغ مي‌رسند

    کد خبر :21819

تازه ترين مطالعات علمي پژوهشگران نشان مي دهد، کودکاني که در خانواده هاي فقير بزرگ مي شوند زودتر از ديگر کودکان مشابه بلوغ مي شوند.

تازه ترين مطالعات علمي پژوهشگران استراليايي نشان مي دهد، کودکاني که در خانواده هاي فقير بزرگ مي شوند زودتر از ديگر کودکان مشابه بلوغ مي شوند.
براساس يافته هاي جديد موسسه استراليايي مطالعات و پژوهش هاي کودکان مردوک، در حالي که احتمال بلوغ پسرهاي خانواده هاي بي بضاعت در سن 10 يا 11 سالگي در مقايسه با هم نوعان مشابه خود 4برابر بيشتر است اين شانس براي دخترهاي خانواده هاي فقير دوبرابر است.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از ملبورن، پژوهشگران استراليايي با مطالعه بر روي والدين 3700 کودک به عنوان  بخشي از برنامه ” روند رشد در استراليا” به چگونگي روند بلوغ و پيدا شدن علايم بلوغ سني در بين آنان پرداختند.
يينگ سان، استاد مدعو از چين و سرپرست گروه پژوهشگران گفت” براساس مطالعات انجام شده حدود 19 و 21 درصد از پسران و دختران با توجه به شرايط خانوادگي، 4 برابر زودتر از گروههاي مشابه خود به بلوغ زودرس خواهند رسيد.”
براساس اظهارات وي، اختلافات بلوغ بين دختران و پسران ناشي از آناتومي و شرايط خانوادگي کودکان فقير است که نگراني هايي از شرايط پيراموني خود دارند.
سان که روند بلوغ را از منظر تکامل مي نگرد افزود، تصور مي شود همه افراد به محيط کودکي خود حساس هستند و زماني که ما  از مکاني که در آن زندگي مي کنيم احساس خطر مي کنيم بدن ما براي توليد فرزند و اطمينان از انتقال ژن ها به نسل آينده روند بلوغ را ناخودآگاه تسريع مي کند.
اين در حالي است که پژوهش هاي اخير سبب شده است کودکاني که در خانواده هاي فقير و محيط هاي فاقد امکانات اقتصادي و اجتماعي زندگي مي کنند، در روند رشد خود دچار بلوغ زودرس شوند اگر چه  روند تسريع و جهش ژنتيکي در آينده سبب بروز برخي از بيماري ها و مشکلات در زندگي شود.
اين پژوهشگر ارشد چيني معتقد است، بلوغ زودهنگام نه تنها سبب مشکلات احساسي، رفتاري و اجتماعي در خلال دوره بزرگسالي مي شود بلکه اين افراد در آينده با برخي از خطرات و بيماري ها شامل چاقي مفرط، ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و به ويژه سرطان هاي دستگاه تناسلي که شايع ترين بيماري هاست روبرو خواهند شد.
پژوهشگران همچنين با مطالعات و بررسي درآمد سالانه خانوارهاي مورد مطالعه توانستند برخي از ويژگي هاي کودکاني که در خانواده هاي فقير بزرگ مي شوند را شناسايي کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید