اولين اختتاميه مسکن مهر کشور در استان زنجان

    کد خبر :21803

پرونده مسکن مهر در استان زنجان به عنوان نخستين استان در کشور بسته شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت و به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان، ديروز با حضور احمد اصغري مهرآبادي قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر، نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه زنجان، استاندار و ديگر مسئولين استاني با افتتاح 2362 واحد از مسکن مهر پرونده مسکن مهر استان زنجان را با برگزاري مراسم جشن در اين استان به‌عنوان نخستين استان در کشور بستند.
مديرکل راه و شهرسازي استان زنجان تعداد تعهدات راه و شهرسازي در مسکن مهر براي شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت را 28 هزار و 27 مورد برشمرد و گفت: از اين تعداد 21 درصد در قالب تعاوني‌هاي 99 ساله، 59 درصد خودمالکي و باقي در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بوده است.
وي با اشاره به اينکه در سال 88 با تصويب نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور واگذاري مسکن گروهي به صورت 4 يا 5 نفره اجرايي شد، با ارائه گزارش تفکيکي از مسکن‌هاي ساخته شده در شهرهاي مختلف استان زنجان افزود: شهر زنجان با 21 هزار و 956 واحد مسکن مهر که شامل 78 درصد مجموع مسکن مهر استان است، بيشترين تعداد واحدها را دارد.
وي عنوان کرد: تخصيص مبلغ 5 ميليارد و 400 ميليون تومان کمک مالي دولت، 27.5 ميليارد تومان کمک بلاعوض و 691 ميليارد تومان نيز تسهيلات بلندمدت کم‌بهره به اين پروژه‌ها تعلق گرفته است.
وثوقي اضافه کرد: نزديک به 43 درصد پروژه مسکن مهر در دولت يازدهم تکميل و تحويل شده است.
وي با اشاره به اينکه امکانات رفاهي و زيرساخت‌هاي روبنايي براي پروژه مسکن مهر پيش‌بيني شده است، ادامه داد: در اين زمينه 11 باب مسجد در مساکن مهر، دو باب مدرسه مشارکتي با پيمانکار و سه باب مدرسه مشارکتي با نوسازي مدارس نيز در دست اقدام و سه باب کلانتري با مشارکت اداره راه و شهرسازي احداث شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید